UNO و ترندها

UNO یا اونو،بازی کارتی پرطرفدار و مشهوریست که در سال 1971 توسط Marle Robbins ، یک آرایشگر ساده در شهر کوچکی در ایالت اوهایو آمریکا ابداع شد.

هدف این بازی همان طور که از نام آن بر می آید خلاص شدن از کارت های دستتان است و اولین کسی که بتواند دست خود را خالی کند برنده بازی می شود ولی هر وقت یک کارته شود باید بلند کلمه UNO به معنای “یک” را اعلام نماید تا سایر بازیکنان بدانند که او در شرف پیروزیست.

اونو شامل تعدادی کارت در 4 رنگ و شامل اعداد 0 تا 9 است.همچنین تعدادی کارت اکشن در بازی موجود است که قابلیت هایی را در طول بازی اعمال می کنند.

آنچه مسلم است این بازی آنقدر برای عموم مردم جذاب، تکرارپذیر و سرگرم کننده بوده است که تاکنون بیش از 500 نوع از آن به بازار آمده است.در حقیقت اونو نیز مانند مونوپولی از پرطرفدارهاییست که با ترند شدن هر چیزی از جمله انیمیشن،فیلم،سریال یا بازی، یک نسخه مخصوص از آن ترند نیز به بازار می آید.

تفاوت عمده در نسخه های گوناگون اونو در کارت های اکشن آن ها می باشد.

در این مطلب سعی داریم تا چند مدل از پرطرفدارترین اونو ها را به شما معرفی نماییم:

UNO Classic

hki

اولین نسخه اونو که حالا با نام اونو کلاسیک شناخته می شود شاید پرفروشترین و مشهورترین نسخه از این بازی باشد. اکشن ها شامل “معکوس”، “پرش”، “آزاد”، “+2” و “+4” است.

UNO Dare

712MgNelVsL. AC SY879

این اونو شامل 3 کارت ویژه است که روی هر کدام 16 دستور یا چالش نوشته شده. کارت های اکشنی در طول بازی رو می شوند که شما می توانید انتخاب کنید که دستور تعیین شده روی آن کارت را انجام دهید و یا به مقدار تعیین شده کارت به دست خود اضافه کنید.

این موضوع کاملا به جرات شما بستگی دارد!

UNO Emoji

s l500

کارت های اونو ایموجی همانطور که از اسمش پیداست یه جز رنگ و عدد، شامل ایموجی نیز می شوند.در این مدل از بازی اونو، بازیکنان می توانند به غیر از تطبیق رنگ و عدد از تطبیق ایموجی نیز استفاده کنند.

کارت “آزاد” این بازی پر از ایموجی های گوناگون است که اگر رو شود بازیکن بعدی یک کارت ایموجی روی آن قرار می دهد و بازیکن بعدی باید ادای آن ایموجی را تا دور بعد نوبتش درآورد.

UNO Minecraft

بازی ایرانی اونو ماینکرفت uno minecraft

از ترندهای بسیار پرطرفدار سالیان اخیر ماینکرفت است که یک بازی دیجیتالی محبوب به شمار می رود.در اونو ماینکرفت اکشن کارت “کریپر” که رو شود انفجار رخ می دهد و هر بازیکن بایستی 3 کار کشیده و به دسته کارت هایش اضافه کند.برای خرید بازی کلیک کنید

UNO Harry Potter

uno harry potter card game for 2 10 players ages 7y

در اونو هری پاتر که از داستان هری پاتر الهام گرفته و طراحی شده است اگر کسی کارت کلاه را رو کند یک بازیکن به انتخاب او باید انقدر کارت بکشد تا به کارت گریفیندر برسد.

UNO WWE

s l500 1

از معروفترین و محبوبترین ورزش های نمایشی دنیا کشتی کج آمریکاییست که طرفداران بسیاری دارد.در این مدل اونو که الهام گرفته از این موضوع طراحی شده است، وقتی کارت قفل رو شود،بازیکن یکی دیگر از بازیکنان را انتخاب کرده و انقدر به دوئل می پردازند تا یکی صحنه را ترک کند.

UNO Mickey mouse and friends

s l500 2

میکی ماوس شخصیت معروف دیزنی و شاید از قدیمیترین کاراکترها یی که هنوز هم نسل به نسل محبوبیت خودش را حفظ کرده است. در اونو میکی ماوس و دوستان، با رو شدن کارت دوستی توسط هر یک از بازیکنان، آن بازیکن نام شخصیت روی کارت را بلند می گوید و سایر بازیکنان یک کارت با سمبل همان شخصیت را از دستشان می سوزانند.

UNO Super Mario

81hc9WIpO L. AC SL1500

سوپر ماریو از قدیمی ترین شخصیت های بازی دیجیتال است که نینتندو بازها به خوبی او را می شناسند. سوپر ماریو چهره ای آشنا برای چند نسل به حساب می آید و بسیار محبوب و نوستالژیک است.در اونو سوپرماریو، اگر بازیکنی کارت سوپر استار را داشته باشد می تواند اکشن “2 کارت اضافه” یا “4 کارت اضافه” کشیدن از دسته کارت های وسط را خنثی کند.

UNO Captain Marvel

hjk

دنیای ابرقهرمانان نیز چند سالیست جایگاه ویژه ای در میان مخاطبان فیلم و سریال باز کرده است. از معروفترین این ابرقهرمانان کاپیتان مارول است. در اونوی کاپیتان مارول اگر کارت آزاد فضایی را بازی کنید می توانید تمام کارت های خود را به زیر دسته کارت وسط میز منتقل کرده و از روی همان دسته کارت به تعدادی که از قبل در دست داشتید کارت بکشید.

UNO All Wild

lihkui

در این مدل از بازی اونو تمام کارت ها اکشن کارت بوده و دیگر نیازی به ست کردن عدد اورنگ ندارید.تعداد اکشن ها متنوع تر از حالت کلاسیک است و بازی از هیجان خاصی برخوردار است.

UNO Flip

wtzrkhwdk36vptnabogx 70171319 34b7 43cc b11b 83ed4e5eab43

در این مدل اونو، کارت ها دو رو بوده و اگر به کارت “Flip” برخورد کنید دست بازکنان و حتی دست کارت های وسط همگی پشت رو شده و روند بازی به کل تغییر خواهد کرد.

DOS Card Game

81V5lpjUPSL. AC SX300 SY300 QL70 FMwebp

DOS به معنای “دو”یک اسپین آف از بازی اونو به شمار می رود که عدد 2 در آن نقش مهمتری بازی می کند. در این بازی به محضی که کارت های دست بازیکنی به 2 برسد بازیکنان دیگر دستشان را رو کرده و مجموع کارت هایشان به عنوان امتیاز از آن برنده بازی می شود. در این مدل از بازی دو دسته کارت به رو است و بازیکنان می بایستی در هر نوبت دو کارت از دستشان را که جمع اعدادش مساوی یکی از کارت های وسط می شود بسوزانند.کارت های اکشن در این بازی نیز متفاوتند.”آزاد2” و “هشتگ” از این جمله اند که اولی به جای هر رنگ با ارزش 2 و دیگری به جای هر عددی می تواند به کار رود.

UNO Barbie the movie

s l500

و اما ترند داغ این روزها چیزی نیست جز باربی،عروسکی که سالیان سال مورد علاقه دختر بچه ها بوده است.در اونو باربی که شاید جدیدترین اونوی بازار به حساب بیاید، قانون خاصی برای کشیدن و سوزاندن کارت وجود دارد.طراحی کارت ها همگی بر اساس شخصیت ها و لوکیشن های فیلم باربی است.

UNO Mr.Gamer

بازی ایرانی اونو uno

به تازگی گروه مستر گیمر نیز با همکاری سرزمین ذهن زیبا اونوی جذابی تولید نموده که علاوه بر کارت ها و قوانین اونو کلاسیک، دارای 4 کارت اکشن اضافی نیز هست که به هیجان بازی می افزاید. “بُر زدن”، “مبادله”، “هدف” و “پرش دوبل”، اکشن های جدیدی هستند که به اونوی کلاسیک اضافه شده و اونوی جذاب مستر گیمر را تشکیل داده اند.برای خرید بازی کلیک کنید

آنچه مسلم است تنوع در این بازی آن قدر زیاد است که معرفی تمام آن ها در این مطلب نمی گنجد. شاید بی اغراق بتوان گفت از هر موضوعی که در طی دهه های اخیر ترند شده اند یک مدل اونو تولید شده است که هر کدام طرفداران خود را داشته است.

بازی اونو در سایزهای مختلف و با کاربرد های مختلف برای مخاطبین گوناگون تولید شده و شاید همین موضوع نیز علاوه بر قوانین روان و ساده بازی، به شهرت آن کمک شایانی کرده است.

ترجمه و گردآوری: مریم قاسمیه

منابع:

www.ultraboardgames.com

www.wikipedia.com

www.mattel.com

2 دیدگاه دربارهٔ «UNO و ترندها»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا