بهترین اسباب بازی های دنیا در سال 2024

در میان نمایشگاه های بین المللی بازی و اسباب بازی، امروز می خواهیم سری بزنیم به بزرگترین آن ها، نمایشگاه بازی و اسباب بازی نورنبرگ آلمان که هر ساله در ماه فوریه در این شهر برگزار می

شود. این نمایشگاه که از سال 1949 تاسیس شد برای 6 روز برگزار شده و مخاطبان آن تاجران صنعت بازی و اسباب بازی، روزنامه نگاران و مهمانانی هستند که به هر دلیلی به این نمایشگاه دعوت می شوند.

غرفه داران این نمایشگاه از بیش از 60 کشور دنیا و بازدیدکنندگان از بیش از 100 کشور دنیا هستند.

در پایان نمایشگاه در 6 بخش جوایزی به بهترین بازی و اسباب بازی ها اهدا می شود.

چند روزی است نامزد های این بخش ها معرفی شده و برندگان هر بخش اعلام شده اند.اما چه بازی هایی در هر بخش نامزد شده بودند؟ و چه کسی موفق شد جایزه بهترین اسباب بازی را در آن بخش از آن خود کند؟

نوزاد و نوپا

The Tranquil Turtle Ocean

این وسیله در حقیقت یک نور شب آرام است که امواج اقیانوس را به سقف می تاباند و صداهای آرامش بخشی پخش می کند. درخشش زیبا و مواد مخملی آن،این اسیباب بازی را به یک همراه آرامش بخش برای نوزادان و کودکان خردسال در هنگام خواب تبدیل کرده است. نور و حجم قابل تنظیم به والدین این امکان را می دهد که همه چیز را مطابق با کودک خود تنظیم کنند. تایمر خاموش شدن خودکار به ایجاد یک روال خواب ثابت کمک می کند. این یک هدیه فوق العاده برای ترویج خواب بهتر و کمک به مقابله با مشکلات قبل از خواب است.

Basic Building Blocks

بلوک های رنگی چوبی با اشکال متنوع می توانند جنبه سرگرمی و در عین حال آموزشی برای کودک را رقم بزنند.ایجاد تعادل،حل مساله، هماهنگی چشم و دست و آشنایی کودک با اشکال و رنگ ها و تقویت خلاقیت از جمله مزیت های بازی با این نوع اسباب بازیست.

Ulu & Tulu

آنها را رول کنید، روی هم بچینید، مرتب کنید و با سایر اسباب بازی های خود ترکیب کنید. شما می توانید با آنها یک قلعه بسازید، آنها را به صورت یک لبخند مرتب کنید یا حتی آنها را به یک اثر هنری مدرن تبدیل کنید. به علاوه، از 100% سیلیکون ساخته شده‌اند، نرم، ایمن و بی‌صدا هستند. ایجاد تعادل،حل مساله، هماهنگی چشم و دست و تقویت خلاقیت از جمله مزیت های بازی با این نوع اسباب بازیست.

در این بخش Basic Building Blocks به عنوان اسباب بازی برتر انتخاب شد.

پیش دبستان

Wobbly path with Lili pads and frogs

در این بازی کودکان باید تلاش کنند تا با پریدن روی برگ های نیلوفر و حفظ تعادل خود، قورباغه ها را جمع آوری کنند.همچنین می توان برای ترتیب جمع آوری قورباغه ها قوانینی را وضع کرد تا بازی چالش برانگیزتر شود. این بازی به حفظ تعادل و هماهنگی عصب و عضله در سنین رشد بسیار کمک می کند.

Stix

ایجاد و بازتولید همه ایده های ممکن و غیر قابل تصور. با ترکیب نیم کره ها و لوله های سیلیکونی، بچه ها یک مفصل چرخشی به دست می آورند که به آنها اجازه می دهد آزادانه ساختارها را با تخته های چوبی جهت دهی و تثبیت کنند! قطعات سیلیکونی تخته های چوبی را در جای خود نگه می دارند و امکانات بی پایانی را در اختیار شما قرار می دهند. برنامه ریزی، تقویت مهارت های حرکتی ظریف و خلاقیت از فواید این بازی می باشد.

Bluey 3 in 1 Transforming Airplane Playset

دو سگ کارتونی معروف این بار سوار هواپیما شده اند.این ست بازی که با شخصیت های کارتونی محبوب کودکان ساخته شده یک اسباب بازی سرگرم کننده از این مجموعه محسوب می شود.

در این بخش Stix به عنوان بهترین اسباب بازی معرفی شد.

دبستان

Adventure Puzzle – The Light in the Magic Forest

این نوع پازل همراه با دفترچه ایست که داستان آن را حکایت می کند.حل کردن پازل در برخی قسمت ها نیازمند خواندن داستان است.همچنین پازل به شما چیزهایی را نشان می دهد که میتوانید داستان را با آن پیش ببرید.

Beat Board

این بازی تعادلی یک چالش تعادلی سریع برای کل خانواده است. تخته تعادل الکترونیکی چوبی مهارت های فیزیکی و ذهنی شما را از طریق بازی تعاملی آزمایش می کند. این بازی ایستاده پر انرژی و فعال دارای چهار حالت بازی است.

LEGO Braille Bricks

هر آجر دارای برآمدگی هایی در بالای آن است که عدد، حرف یا نماد خط بریل را منعکس می کند. این به کودکان و بزرگسالان اجازه می دهد تا کلمات و جملات را به خط بریل بسازند و به آنها کمک می کند حروف را تشخیص دهند و ارقام عددی را شناسایی کنند.

Mistakos Platform

چالش روی هم چیدن صندلی ها این بار بر پایه ای لرزان. پایه زیرین با پخش موسیقی ارتعاشاتی ایجاد می کند که موجب حرکت صندلی ها شده و این چالش را سخت تر می کند.

در این بخش Adventure Puzzle به عنوان بهترین اسباب بازی معرفی شد.

نوجوانان و بزرگسالان

Artist Dominos

در این مدل از بازی دومینو، بازیکنان به جای تطبیق اعداد به یکدیگر باید هنرمندان را به آثار،تاریخ تولد و مرگ ودیگر خصوصیات شخصیتیشان پیوند دهند.

Katamino Tower

این برج کاتامینو در حقیقت همان کاتامینو 3 بعدیست که در آن بازیکنان سعی می کنند با انتخاب بهترین مهره ها و قرار دادن آن ها دور ستون مرکزی، یک برج بی عیب و نقص را بنا کنند. در حالت 1 نفره هم معماهای بسیاری در سطوح مختلف مطرح شده که بازیکن آن ها را حل نماید.

Tetris Arcade in Tin

بازی قدیمی و نوستالژیک تتریس و پک من اینبار به صورت یک گیم دیجیتال جیبی ارائه شده است.

در این بخش Tetris Arcade in Tin به عنوان بهترین اسباب بازی معرفی شد.

استارتاپ

3-in-1 DIY Hydraulic Power Engineering Truck

اسباب بازی های بیل مکانیکی هیدرولیک ساختمان، از 3 سیستم هیدرولیک برای به حرکت درآمدن  استفاده می کند. این اسباب بازی ها در حقیقت اصل پاسکال و قانون صرفه جویی در انرژی را به بچه ها معرفی می کند و مهارت های عملی و ذهن کنجکاو کودکان را پرورش می دهد.

HOPPSTAR ARTIST

عکس بگیرید و درجا پرینت کنید.این دوربین ها همچنین مجهز به دوربین سلفی هستند و شما می توانید عکس های سیاه و سفید پرینت شده خود را رنگ آمیزی هم بکنید.این دوربین ها قابلیت فیلمبرداری هم دارند.

Magnetic Tile Toppers

این اسباب بازی در حقیقت یک وسیله آموزشی برای سنین پیش از دبستان به شمار می آید که کودکان به وسیله کاشی های مغناطیسی و چسباندن آن ها کنار هم می توانند به یادگیری حروف، اعداد و کلمات بپردازند.

در این بخش HOPPSTAR ARTIST به عنوان بهترین اسباب بازی معرفی شد.

اسباب بازی های سبز

Feber Eco house

این خانه که براساس قوانین زیست محیطی ساخته شده است شامل دو سطل زباله برای تفکیک زباله ها، باتری خورشیدی، مخزن جمع آوری آب باران، محلی برای کاشت گل و گیاه و یک آسیاب بادی است.این مدل خانه ها در ابعادیست که در فضای باز قرار بگیرد و کودکان در آن بازی کنند و بدین ترتیب با طبیعت آشتی کرده و یادبگیرند که چطور با استفاده از انرژی های تجدید پذیر احتیاجات خود را برطرف کنند.

Horses of Waterfall

بیش از80% از این مزرعه پرورش اسب از کمپانی PlayMobil قابل بازیافت بوده و از مواد دوست دار طبیعت ساخته شده است.علاوه بر طراحی بازی که به زندگی در طبیعت و احترام به حیوانات اشاره دارد مواد تشکیل دهنده آن نیز به محیط زیست آسیبی نمی رساند.

Snoopy Tiny Teddy Gift Box

اسنوپی، شخصیت محبوب کارتونی با مواد دوست دار طبیعت و کاملا قابل بازیافت تولید شده.

در این بخش Feber Eco house به عنوان بهترین اسباب بازی معرفی شد.

ترجمه و گردآوری: مریم قاسمیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا