بهترین بردگیم ها به پیشنهاد نیویورک تایمز (قسمت اول)

بهترین بردگیم ها

به پیشنهاد

The New York Times Logo

(قسمت اول)

 

مجله نیویورک تایمز به عنوان یکی از قدیمی ترین و معتبرترین رسانه های جهان شناخته می شود که در بخش ها و موضوعات گوناگون فعالیت دارد. یکی از بخش های این کمپانی خبری Wirecutter نام دارد که وظیفه آن تحقیق، ارزیابی و معرفی بهترین محصولات بازار در هر حوزه ای می باشد. در مقاله پیش رو که توسط نیویورک تایمز منتشر شده است بردگیم های پیشنهادی توسط کارشناسان Wirecutter معرفی می شوند.

هر ساله عناوین بردگیمی بسیاری منتشر می شوند که شاید برخی از آن ها از دید ما مخفی بمانند ولی آنچه در این مقاله به آن اشاره شده محبوب ترین بردگیم های کارشناسان ما محسوب می شوند که در دورهمی های بردگیمی بازی شده و طرفداران زیادی دارند.

Scythe

board games we love scythe 2048px 1010547

در Scythe، بازیکنان نماینده یکی از پنج جناحی هستند که تلاش می کنند ثروت خود را به دست آورند و در اروپای شرقی پس از جنگ جهانی اول ادعای زمین کنند. بازیکنان با منابع (شامل قدرت، محبوبیت، سکه‌ها و کارت‌های رزمی)، یک مکان شروع متفاوت و دو هدف پنهان (اختیاری) شروع می‌کنند. در Scythe هدف این است که سیستم‌هایی را راه‌اندازی کنید که همچنان با پیشرفت بازی، منابع را درو کنند. در هر نوبت همه بازیکنان مجموعه ای از اقدامات مشابه دارند اما برای آنها پاداش های متفاوتی دریافت می کنند و هر شخصیت دارای مجموعه ای از نقاط قوت منحصر به فرد است. بازی پس از اینکه بازیکنی ششمین دستاورد (ستاره) خود را در مسیر پیروزی قرار داد به پایان می رسد و هر کسی که بیشترین سکه را داشته باشد برنده می شود.

چرا Scythe؟

با توجه به قوانین بسیار و اشتباهاتی که در بار اول این بازی داشتیم در حدود 6 ساعت طول کشید تا آن را به پایان برسانیم ولی مکانیک های این بازی و سیستم استراتژیک آن کاملا ما را شیفته خود کرده بود. در دفعات بعدی و با حرفه ای تر شدنمان بازی بین 90 تا 115 دقیقه طول می کشید، دقیقا همان زمانی که روی جعبه ذکر شده است و علاقه ما به این بازی آن قدر زیاد شده بود که در گروهی مجازی به بررسی استراتژی های آتی خود می پرداختیم.

در کمتر از 2 ماه یک توسعه دهنده 7 نفره خریدیم و سپس یک جعبه جداکننده برای کارت ها. آنچه ما را به فکر واداشته بود این بود که چند درصد مردم ممکن است مثل ما تا این اندازه مجذوب یک بازی شوند ولی حقیقت این بود که به محض یادگیری مکانیک های بازی Scythe، انجام این بازی تنها فکر و ذکر شما خواهد شد.

Small World

smallworldboardgames 2048px 33

بازی Small World سبک و تِم فانتزی داشته و داستان بازی روایتی خیالی از دنیایی کوچک و فانتزی است که در آن نژاد های مختلف بر سر قلمرو با هم می جنگند.
ما در این بازی باید از بین نژاد های موجود یک نژاد را انتخاب کنیم و بسته به نژاد انتخابی دارای قدرت های ویژه و خاصی می شویم که از آن ها در طول بازی برعلیه رقیبانمان استفاده می کنیم.
در بازی Small World چهارده نژاد مختلف وجود دارد که هر کدام از این نژاد ها دارای قدرت و ویژگی مخصوص خودشان هستند و به طور تصادفی و شانسی با یک قدرت دیگر ترکیب می شوند و تشکیل نژاد انتخابی هر بازیکن را می دهند.
بازیکنان در طول بازی و پس از فتح هر قلمرو و بسته به قدرت های ویژه ای که دارند، سکه های پیروزی دریافت می کنند.
بازی بسته به تعداد نفرات بازی کننده، تعداد دور مشخصی داشته و بعد از اتمام دور آخر، بازی به پایان می رسد و بازیکنی که بیشترین سکه پیروزی را در اختیار داشته باشد، برنده بازی بوده و صاحب دنیای کوچک می شود!

چرا Small World؟

Small World یک بازی پر از الف ها وکوتوله است. این بازی دارای چندین صفحه و قطعات کوچک است که تنظیم اولیه آن حدود 40 دقیقه طول می کشد. اما به محض اینکه Small World شروع به کار کند، به راحتی می توان با آن ارتباط گرفت، و ترکیب های مختلف نژادها و قدرت های فانتزی، هر بازی را کمی متفاوت می کند. به لطف صفحه های بازی متعدد، Small World دو نفره و 5 نفره به یک اندازه جذاب هستند.

Wavelength

boardgames 2048px 02

در بازی طول موج بازیکنان به دو تیم تقسیم می شوند.یک نفر از اعضای تیم صفحه سفید را به طور رندوم میچرخاند و سپس پوشش سبز رنگ را کنار زده و جای قرارگیری درجه بندی را می بیند. براساس کارتی که رو شده و جای قرار گیری درجه بندی سوالی را مطرح می کند و یا جمله ای را می گوید و پوشش را می بندد.دیگر اعضای تیم باید با تنظیم عقربه جواب سوال را بدهند.دیگر تیم نیز می توانند روی جواب شرط بندی کنند.با کنار زدن پوشش مشخص می شود که اعضای تیم تا چه حد درست حدس زده اند و چند امتیاز می گیرند.

چرا Wavelength؟

طول موج یک بازی بینهایت جذاب است که می تواند نگاه شما و همبازیهایتان را به مسائل گوناگون آشکار کند. بحث و گفتگو در تصمیم گیری برای جواب سوال اغلب بسیار سرگرم کننده و خنده دار می شود.برای طرح کردن پرسش یا جمله باید به اندازه کافی خلاق باشید.البته دو بازی Dixit و Codenames هم از این دست بازی ها هستند که شاید برای تازه کارها انتخاب بهتری باشند.

Anomia

boardgames 2048px anomia

کارت های این بازی شامل یک شکل و یک طبقه بندی می شوند.بازیکنان به ترتیب کارت رو می کنند و اگر دو بازیکن کارت هم شکل داشته باشند باید تلاش کنند یک مثال از طبقه بندی ذکرشده در کارت حریفشان را به زبان بیاورند.هر کس زودتر این کار را انجام دهد کارت حریف را از آن خود می کند و در انتها هر کس کارت بیشتری جمع آوری کرده باشد برنده بازی خواهد شد.

چرا Anomia؟

برخی از بازی‌ها به تمرکز، برنامه‌ریزی از قبل و استراتژی ظریف نیاز دارند و این می‌تواند منجر به سکوت دور یک میز بازی شود. بازی هایی هم هستند که بسیار سریع و با چنان انرژی زیادی هستند که اگر آنها را دیرهنگام بازی کنید، ممکن است صدای همسایه هایتان را درآورید. آنومیا کاملاً در دسته دوم قرار می گیرد، و من در طول بازی اغلب نگران این هستم که دوستانم پس از بازی صدای خود را از دست بدهند. از نظر مکانیکی، این یک بازی ساده برای تشخیص کلمات و الگوها است. با این حال، در عمل با برگرداندن کارت‌ها، آشکار شدن نمادها، و تلاش بازیکنان برای رسیدن به یک پاسخ قبل از اینکه شخص دیگری پاسخی را بدهد، هیجان چشمگیری ایجاد می‌شود که به شدت می تواند دورهمی ها را دوست داشتنی کند.

Betrayal at house on the hill

boardgames 2048px 1551

در مرحله اول، بازیکنان با قرار دادن کاشی‌های اتاق، یک عمارت خالی از سکنه را می‌سازند و به کاوش می‌پردازند. در اتاق ها، بازیکنان ممکن است با یک رویداد رو به رو شوند. برای کارت های رویداد، بازیکنان ممکن است بر اساس ویژگی های خود با چالش پرتاب تاس روبرو شوند. بازیکنان همچنین می‌توانند آیتم‌هایی را در اطراف خانه به دست آورند تا بعداً به آنها کمک کنند، اما کشف کارت‌های نشانه شانس شروع مرحله دوم بازی را دارد. در مرحله دوم که Haunt نام دارد، یک بازیکن خائن می شود و یکی از بیش از 50 سناریو منحصر به فرد به او اختصاص می یابد. خائن در یک نبرد نهایی دراماتیک با بازیکنان باقی مانده روبرو می شود تا زمانی که یک طرف پیروز شود.

چرا Betrayal at house on the hill؟

به هر بازیکن شخصیتی با ویژگی های مختلف از جمله عقل، دانش، قدرت و سرعت اختصاص داده می شود. در حالی که شخصیت‌ها در یک عمارت رعب آور کاوش می‌کنند، آیتم‌هایی را جمع‌آوری می‌کنند و رویدادهای عجیبی را تجربه می‌کنند، از برخورد با عنکبوت‌ها گرفته تا بازی با کودکی عصبی که با اسباب‌بازی‌هایش بازی می کند. بیش از 100 سناریو مختلف ممکن است اتفاق بیفتد (همه یادآور فیلم‌های ترسناک/علمی تخیلی یا برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه شما). این بازی دارای تکرار پذیری بالایی است.و مجموع این اتفاقات است که ما را به انجام دوباره بازی ترغیب می کند.

Mysterium

board games we love mysterium 2048px 8585

یک بازیکن نقش روح را بر عهده می‌گیرد که سعی می‌کند جزئیات قتل خود را از طریق کارت‌های تصویری که با اشیا، شخصیت‌ها و مناظر رویایی نشان داده شده است، منتقل کند. بازیکنان باقی مانده باید پرونده قتل را با استفاده از این کارت ها حل کنند هر بازیکن باید جنبه متفاوتی از پرونده را حل کند. یک رنگ، شکل یا تم مشترک ممکن است تنها ارتباط بین مجموعه ای از کارت ها باشد. بازیکنان روی این شرط می‌بندند که فکر می‌کنند چه کسی در هر دور حدس درستی زده است، و هرکسی که بیشترین شرط‌ها را ببرد، بیشترین مزیت را در دور آخر دارد. در دور آخر، روح یک تصویر نهایی را به بازیکنان می دهد و هر کس که درست حدس بزند برنده می شود.

چرا Mysterium؟

تلفیقی از دو بازی دیگزیت و سرنخ. Mysterium بازیکنان را به روان‌شناسانی تبدیل می‌کند که باید برای حل یک پرونده قتل بر اساس کارت‌های تصاویر مبهم و زیبا (که قابل تفسیر هستند) همکاری کنند. اگرچه برخی از مردم احساس مشترک و رمز و راز نقش های اینچنینی را دوست دارند، اما من کاملا عاشق نقش روح هستم که کارت ها را ارائه می دهد. Mysterium از شما می‌خواهد که ارتباطات ظریف بین کارت‌ها را بیابید و در نظر بگیرید که هر فرد چگونه آنها را تفسیر می کند.

Pandemic Legacy: Season 1

board games we love pandemic 2048px 230986

همانند Pandemic اصلی، در این نسخه نیز هر بازیکن نقش خاصی را برای محدود کردن انتشار چهار ویروس در سراسر جهان بر عهده می‌گیرد و برای درمان آن تحقیق می‌کند. اما پس از آن همه چیز تغییر می کند. ویروس ها تغییر می کنند، قوانین تغییر می کنند، شهرها بالا و پایین می شوند، و گزینه ها و توانایی های شخصیت های جدید (و مجازات ها) وارد بازی می شوند. هر جلسه با جلسه قبل متفاوت است.گیم پلی پیوسته احساس یک داستان منسجم و در حال تکامل را ایجاد می کند و ما همیشه کنجکاو (و وحشت زده) بودیم تا بفهمیم بعداً چه اتفاقی می افتد.

چرا Pandemic Legacy: Season 1؟

این بازی برای افرادی که عاشق پاندمی کلاسیک هستند، اما خواهان داستان و چالش بیشتری هستند، یک انتخاب فوق‌العاده است. با این حال، برای بازی به یک گروه پایه از دوستان نیاز دارید. بازی در 12 تا 24 جلسه انجام می شود که در طی آن شما تابلو را علامت گذاری می کنید، مناظر شهر را تغییر می دهید و کارت های قانون را پاره می کنید و از بین می برید. هر جلسه عناصر جدیدی اضافه می کند و همین جریان بازی را بسیار پویا نگه می دارد.

مترجم: مریم قاسمیه

منبع: www.nytimes.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا