طرّاحی یک «اسمارت گیم» جدید همواره یک چالش بزرگ به حساب میآید. فرآیند کامل طرّاحی یک بازی فکری، به خودی خود، یک پازل غولپیکر است که در آن، همهی عناصر باید با هم همخوانی داشته باشند و همهی اهالی «اسمارت» در پی رسیدن به این مهم هستند.
چالش بر سر پیدا کردن یک بازی جدید است که در عین همراستا بودن با بازیهای «اسمارت گیمز»، به اندازهی کافی خاص باشد. ما میخواهیم چیزی خلق کنیم که هم آشنا به نظر برسد و هم سرشار از نکات تازهی شگفتانگیز باشد.
ما امسال بیش از هر زمان دیگری به سراغ «ریشههای اصلی خودمان» برگشتیم: خلق بازیهای فکری با قوانین ساده. در این شیوه، شما میتوانید در هنگام بازی، به طور کامل روی بازی تمرکز داشته باشید.
یکی از مهمترین دیدگاهها در کار ما، انتخاب ترکیبهای درست و به جا از قوانین بازیها و اجزای بازیهاست. ما امکانهای مختلف را در طرّاحی بازی غربال کرده و بهترین ترکیب ممکن را حفظ میکنیم تا به عصارهی اصلی بازی دست بیابیم.
خیلی از مردم در هنگام برخورد به یک معمّای سخت، خیلی زود دلسرد میشوند. امّا پازلی که فقط 4 یا 5 قطعه داشته باشد، برای آنها جذاب است زیرا: «مگر چقدر میتواند سخت باشد؟!»
به کار بردن قطعات اندک، به ما امکان ساختن بازیهایی جذاب با استفاده از بهترین مواد و با کمک بهترین امکانات چاپی را میدهد. به طور کلی، کیفیت قطعات پازل برای ما بسیار مهمتر از کمّیت آنهاست.
عزم شرکت در مورد بالا بردن کیفیت کار، در تمام مراحل فرآیند تولید تجلّی پیدا میکند. از انتخاب ایدهی اصلی بازی فکری گرفته تا طرّاحی معمّاها، طرّاحی گرافیکی بستهبندی بازیها و دفترچهی راهنما، همهچیز با دقتی فراوان انجام میگیرد. علاوه بر این، آزمایش بازیهای فکری به وسیلهی کودکان و بزرگسالان نیز امری بسیار مهم است. بازخوردهای آنها در تعیین دشواری معمّاهای مختلف (از آسان تا خیلی سخت) مورد توجه قرار میگیرد. امّا مهمترین چیزی که در جریان این آزمایشها مورد توجه ماست، فهمیدن این نکته است که آیا بازی «لذت بخش» است یا نه. زیرا اصولاً هدف اصلی ما از طرّاحی یک بازی فکری یا یک اسباب بازی، لذّت بردن کودکان و بزرگسالان است. بنابراین ما امیدواریم که شما از بازی کردن با بازیهای «اسمارت گیمز» همانقدر لذت ببرید که ما از ساختن آنها لذت میبریم.