بهترین بردگیم ها به پیشنهاد نیویورک تایمز

بهترین بردگیم ها

به پیشنهاد

The New York Times Logo

(قسمت دوم)

 

Star Wars: Outer Rim

boardgames 2020 2048px 9616

در شروع بازی هر کدام از بازیکن ها یک سفینه شروع کننده دریافت کرده و یکی از 8 کاراکتر بازی را انتخاب می کند. هر کدام از کاراکترها قابلیت خاصی داشته و سبک بازی خاصی دارند.مثلا هان سولو سرعت سفینه شما را افزایش داده و کمک می کند سریعتر ماموریت ها را به اتمام برسانید. هدف بازی جمع آوری امتیاز از طرق مختلف است.با کسب امتیازات کافی می توانید سفینه خود را به یک فالکون مدرن تبدیل کنید. هر بازیکن در نوبتش می تواند بین سیاره ها حرکت کرده، ارتقا خریداری کند، ماموریت ها را انجام دهد و سپس امتیازاتی را به دست آورد. بازی در حالت عادی خود می تواند بسیار طولانی باشد ولی شما می توانید یک زمان مشخص و محدود برای آن قائل شوید که در پایان آن زمان هر کس امتیاز بیشتری داشت برنده باشد.

 

چرا Star Wars: Outer Rim ؟

همانگونه که از اسم بازی مشخص است حال هوای آن سه گانه جنگ ستارگان است و شما می توانید در نقش یک قاچاقچی،رذل و یا شکارچی جایزه به امتیازگیری بپردازید. روند بازی مانند کاتان یا ریسک بیرحمانه نیست و بازیکنان به همان اندازه که می توانند از رقابتشان امتیازگیری کنند از کمک به یکدیگر نیز می توانند امتیاز کسب کنند. بازی از تعادل خوبی برخوردار است و اختلاف امتیاز برندگان و بازندگان در انتهای بازی بسیار اندک است.

Sherlock Holmes: Consulting Detective

boardgames 2048px 2295

شرلوک‌هلمز ،کارآگاه مشاور را مي‌توان در ژانر قصه‌های تعاملی دسته‌بندی کرد. به این معنا که خواننده یا بازیکن با قصه‌ای معمایی روبرو می‌شود و برای حل آن تصمیم می‌گیرد که کدام بخش‌های قصه را بخواند. با خواندن هر بخش اطلاعاتی به دست می‌آورد و با کنار هم قرار دادن این اطلاعات مانند یک پازل، سعی در حل معمای نهایی داستان را دارد.
بزرگ‌ترین تفاوت این بازی با پرونده‌های معمایی و اسکیپ‌روم‌های دیگر، وجود متنی پرجزئیات و داستانی است که به خواننده احساس درگیر شدنِ بیشتر با بازی را می‌دهد.
در این بازی بازیکنان با یک دفترچه و همچنین نقشه ای پر از جزئیات از شهر لندن مواجهند.این بازی برای اولین بار در سال 1981 منتشر شد و یک سری 4 تایی به حساب می آید.

چرا Sherlock Holmes: Consulting Detective؟

این بازی در حقیقت پلی بین بردگیم های سنتی مانند سرنخ و بازی های نقش آفرینیست. اگر به بازی های استنتاجی علاقمند باشید پرونده های شرلوک هلمز انتخاب مناسبیست. دنبال کردن و مرور انواع سرنخ ها و مدارک می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.برای خرید بازی کلیک کنید

The Quacks of Quedlinburg

boardgames 2048px 01

در شارلاتان های کوئدلینبورگ، بازیکنان نقش فروشنده‌های روغن مار را بر عهده می‌گیرند که به ساخت اکسیرهای معجزه آسا می پردازند. برای ایجاد این اکسیرها، مواد را از یک کیسه بیرون می‌کشند تا در آب جوشان خود بیاندازند. هر چه بازیکن بتواند در یک راند در مسیر دیگ بالاتر برود، امتیاز بیشتری کسب می کند. اما بازیکنان باید مراقب باشند: اگر تعداد زیادی ژتون “بمب گیلاس” را از کیسه بیرون بکشند معجون آنها منفجر می شود. در بین راندها، بازیکنان این فرصت را دارند که پولی را که در طول فرآیند ساخت معجون به دست آورده‌اند خرج کنند که ممکن است در دورهای بعدی پاداش‌ها و قدرت‌های ویژه‌ای به آنها بدهد. بازی به این ترتیب برای 9 راند ادامه می یابد که در پایان آن بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کند برنده می شود.

چرا شارلاتان های کوئدلینبورگ؟

قمار سرگرم کننده است، چه در یک ماشین بازی در کازینو وگاس باشید چه پشت میز نشسته باشید تا با دوستانتان اژدها را بکشید. Quacks of Quedlinburg این را می‌داند و به طرز ماهرانه‌ای این هیجان انگیزشی را با یک مکانیک خرید شگفت‌آور قوی ترکیب می‌کند که به بازیکنان کنترل بیشتری بر احتمالاتی که با آن‌ها بازی می‌کنند، می‌دهد. مهمتر از همه، این بازی مبتنی بر نوبت نیست: همه اکشن ها به طور همزمان انجام می شود. هربازی‌ معمولاً حدود یک ساعت طول می‌کشد، و بازاری که بازیکنان از آن مواد می‌خرند، می‌تواند هر بازی را تغییر دهد.برای خرید بازی کلیک کنید

Cathedral

boardgames 2048px 1569

این بازی دو نفره استراتژیک ممکن است برخی از افراد را به یاد Go بیاندازد و جنبه های زیادی از بازی را با Blokus به اشتراک می گذارد. پس از اینکه یکی از بازیکنان کلیسای جامع را قرار داد، بازیکنان به نوبت قطعات خود را با شکل های مختلف قرار می دهند تا قلمرو را تصرف کنند و از پیشرفت حریف خود جلوگیری کنند. اولین نفری که تمام مهره های خود را روی تخته قرار دهد برنده است. (اگر هیچ یک از بازیکنان نتوانند همه مهره های خود را قرار دهند، شخصی که مهره های باقی مانده او فضای کمتری را اشغال می کند برنده است.)

چرا Cathedral؟

وقتی صحبت از بازی‌ها به میان می‌آید، Cathedral به خاطر آسانی و سرعت زیادش همیشه از علاقمندی های من محسوب می شود. هر دست بازی معمولاً حدود 20 دقیقه طول می‌کشد. دو بازیکن برای پیشی گرفتن از یکدیگر روی تخته با هم رقابت می کنند و بهترین استراتژی آن است که چند حرکتی از حریف پیش بیفتید. کلیسای جامع به زیبایی ساخته شده است: قطعات چوبی به اندازه کافی زیبا است که می تواند همیشه روی میز قهوه، آماده برای بازی، باشد.

Sagrada

boardgames 2048px 2233

هر بازیکن یک صنعتگر شیشه است که سعی می کند با استفاده از تاس های رنگارنگ پنجره ای بسازد و بیشترین امتیاز پیروزی را به دست آورد. همه با یک صفحه رنگی با محدودیت های مختلف شروع می کنند و کارت های هدف مخفی را انتخاب می کنند که فقط آنها می توانند ببینند. اهداف عمومی نیز تعیین می‌شوند، و آنها براساس بازی متفاوت هستند – همه می‌توانند این اهداف را ببینند و با مرتب کردن تاس‌های خود بر اساس شرایط کارت‌ها امتیاز کسب کنند. بازیکنی که بیشترین امتیاز را داشته باشد برنده بازی است.

چرا Sagrada؟

تخته طرح‌دار زیبا، تاس‌های رنگی پر جنب و جوش، و قطعات باکیفیت ساگرادا مرا به خود جذب کرد. و موضوع آن که ساخت پنجره‌های شیشه‌ای رنگی است، فاصله‌ای با موضوعات بسیاری از بازی‌های دیگر که بر جمع‌آوری منابع یا زمین تمرکز دارند، دارد. اما این چیزی بیش از یک بازی زیباست. درک قوانین ساده است، بنابراین می توانید مستقیماً وارد بازی شوید. و از آنجایی که زمان هر دور کوتاه است، بازی کنید. اگرچه استراتژی نسبتاً سبک است، اما هر دور مهارت‌های تشخیص الگوی شما را به چالش می‌کشد زیرا بردها و کارت‌های هدف تغییر می‌کنند.برای خرید بازی کلیک کنید

Wingspan

boardgames 2048px 0124

شما تعدادی علاقه‌مند به پرندگان (پژوهش‌گر، پرنده‌نگر، پرنده‌شناس و کلکسیونر) بوده که در جستجوی بهترین پرنده‌ها برای کشف و جذب به شبکه پناهگاه حیات وحش خود هستید. هر پرنده، زنجیره‌ای از ترکیب‌های قوی را در یکی از زیستگاه‌های شما ایجاد می‌کند. هر زیستگاه به یک جنبه کلیدی رشد پناهگاه شما اختصاص دارد:با انداختن تاس‌ها در غذادهنده، توکن‌های غذا کسب کنید. با استفاده از تخم‌های مینیاتوری در رنگ‌های مختلف، برای پرنده‌های خود تخم بگذارید. با کشیدن کارت از بین صدها کارت منحصربفرد پرندگان، کلکسیون پرنده‌های خود را گسترش دهید. بازیکن برنده کسی است که از جمع‌آوری پرنده‌ها، کارت‌های پاداش، هدف‌های هر دور، تخم‌ها، غذاها و پرنده‌های چیده‌شده، امتیاز بیشتری کسب کرده باشد.

چرا Wingspan؟

طراحی متفکرانه، Wingspan را به یک اثر هنری تبدیل کرده است. تصاویر کارت ها به اندازه ای زیبا هستند که به دیوار آویزان شوند. تخم مرغ پاستلی بسیار فریبنده هستند. و حتی برج تاس به شکل خانه پرنده به طرز شگفت انگیزی جذاب است. با این حال، وینگسپن فقط زیبا نیست. آن قدر کارت های مختلف و استراتژی های متنوع دارد که تکرارپذیری بالایی را به نمایش بگذارد. به علاوه، هر کارت پرنده با حقایقی در مورد آن گونه است، بنابراین هر بار که بازی می کنید بیشتر یاد می گیرید. این بازی توسط حرفه‌ای‌ها نیز تأیید شده است: Wingspan یک Kennerspiel des Jahres در سال 2019 که زیرمجموعه‌ای از جوایز معتبر بازی Spiel des Jahres است، به دست آورد.برای خرید بازی کلیک کنید

 

مترجم: مریم قاسمیه

منبع: www.nytimes.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا