10 بردگیم برتر سال 2021 از نگاه سایت Dicebreaker

گرچه دورهمی ها هنوز به روال عادی بازنگشته اند ولی همین جمع های محدود دوستانه نیازمند محتوایی جذاب و سرگرم کننده هستند و یکی از بهترین انتخاب ها می تواند یک بازی رومیزی باشد. در مطلب پیش رو قصد داریم به 10 بردگیم برتر برای جذاب تر کردن دورهمی های دوستانه از دید سایت dicebreaker بپردازیم که در همین ماه منتشر شده است.

 

1. آزول (Azul)

 Azul

اگر در دنیای بازی های رومیزی یک تازه وارد محسوب می شوید، آزول می تواند یک انتخاب عالی باشد تا از طریق آن برخی قواعد اولیه این گونه بازی ها را نیز بیاموزید. در حقیقت آزول از این نظر مناسب است که بازیکن نباید همزمان اِلِمان های متعددی را مدیریت کند ولی از طرفی باید با فکر بازی کرده و تا حدی آینده نگری داشته باشد.

در این بازی، بازیکنان در نقش معمارانی هستند که قصر پادشاه پرتغال را با موزائیک های رنگی تزئین می کنند. آن ها ابتدا موزائیک های مدنظر خود را از کارگاه های در دسترس همه بازیکنان انتخاب کرده و سپس در صفحه خود و در نوبت جایگذاری بر روی دیوار قرار می دهند.

بازیکنان باید با به کارگیری هوش و درایت خود، به نحوی کاشی ها را در صفحه قرار دهند که بهترین امتیاز را نصیب خود نمایند. آزول در حقیقت بردگیمی است که بازیکنان در هر سطحی را به چالش می کشد و از سرعت خوبی نیز برخوردار است.

(برای دانلود راهنمای بازی AZUl یا آزول اینجا را کلیک کنید.)

 

 

2. نبرد کیهانی(Cosmic Encounter)

 Cosmic Encounter

این بازی با بهره گیری از شخصیت های عجیب و غریب فضایی که تلاش در گسترش قلمرو خود و حفاظت از آن دارند، توانسته محبوبیت خاصی در میان طرفداران بازی های رومیزی پیدا کند.

شخصیت های این بازی از قدرت های عجیبی نیز برخوردارند  و همین موضوع، نبرد کیهانی را به بازی متفاوتی تبدیل کرده است.

اگر طرفدار تصادفی بودن یا عناصر نامتعادل نیستید ، بعید است که با این بازی کنار بیایید. با این حال، اگر از بازی های رومیزی با مضامین فوق العاده قوی و برخی مکانیک های احمقانه لذت می برید ، Cosmic Encounter برای بازیکنان عاشق طعم هرج و مرج یک انتخاب عالی است.

 

 

 

 

3. خدمه (The Crew)

 cover

خدمه یک بازی مشارکتی جذاب است که در آن بازیکنان باید با استفاده از زبان بازی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و ماموریت هایی را که بازی برای آن ها تعیین می کند به ثمر برسانند.

در این بردگیم کارتی، بازیکنان که به دنبال کشف سیاره نهم هستند، بایستی با حواسی جمع ماموریت ها را انجام دهند چرا که کارت های رو شده و سوخته نقش اساسی در موفقیت ماموریت ها داشته و به مرور هر چه بازی پیش برود طعم پیروزی برای بازیکنان لذت بخش تر می شود.

 

(برای مشاهده ویدئوی آموزشی بازی فکری خدمه یا the Crew اینجا را کلیک کنید.)

 

 

 

4. وینگسپن (Wingspan)

 wingspan board game

وینگسپن در حوزه بازی های رومیزی ثابت کرد که گاهی غذا دادن به چند پرنده می تواند بسیار هیجان انگیزتر از بازی های تعقیب و گریز و جنگی باشد. این بازی که در سال های اخیر طرفداران بیشماری به دست آورده از طراحی بسیار زیبایی نیز برخوردار است و جنبه آموزشی نیز دارد.

در این بازی با 3 زیستگاه متفاوت پرندگان مواجه هستیم که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. بازیکنان با استفاده از تاس ها و کارت ها به پرورش این پرندگان می پردازند و هر گاه پرنده ای تخمگذاری کند امتیازات ویژه ای به دست می آورند.

 

 

 (برای آشنایی با طراح بازی و خواندن مقاله الیزابت هارگریو اینجا را کلیک کنید)

 

 

5.Gloomhaven

gloomhaven

در این بردگیم، بازیکنان به ماجراجویانی تبدیل می شوند که به دنبال شغل بزرگ بعدی خود در شهر Gloomhaven می گردند و تلاش های مختلفی را انجام می دهند که آنها را به سیاه چال هایی پر از هیولا می کشاند. وقتی بازیکنان در دنیای بازی کاوش می کنند، با سناریوهایی روبرو می شوند که مجبورند به صورت گروهی تصمیماتی بگیرند و امکان تغییر جهت داستان را دارند. در Gloomhaven بازیکنان به نوبت کارت بازی می کنند تا اقدامات شخصیت خود را انجام دهند ، هر شخصیت دارای مجموعه ای از توانایی ها و سبک بازی منحصر به فرد خود است.

امکان انتخاب در داخل و خارج از نبرد، همان چیزی است که این بازی را برای بازیکنانش جذاب کرده است. این آزادی تصمیم گیری است که باعث می شود Gloomhaven احساس یک تجربه همکاری حماسی را داشته باشد.

 

 

6. کدنیمز (Codenames)

 codenames

کدنیمز یک بازی با ظاهری ساده ولی بسیار سرگرم کننده است. در این بازی، بازیکنان به دو گروه تقسیم می شوند که هر یک، سرنخ دهنده ای دارند که با استفاده از ارتباط بین کلمات یا اشکال مقابلش سعی می کند کدهایی را در اختیار هم گروهی های خود قرار دهد تا به بهترین نحو آن ها را راهنمایی نماید.

بازیکنان با حدس درست در مورد کدهای هم تیمی خود، باید تلاش کنند تا به دست قاتل کشته نشوند. قوانین بازی ساده است و هر بازیکنی در هر سطحی می تواند از آن لذت ببرد.

 

 

 (برای آشنایی بیشتر با بازی کدنیمز کلمات و تصاویر ویدئوی آموزشی این بازی ها را در اینجا مشاهده فرمائید.)

 

 

7.Root

 Cover root

در این بازی با یک جنگل بزرگ و 4 جناح به رهبری 4 حیوان جنگل سرو کار داریم. حیواناتی که هر یک مایل به دست گرفتن سلطه جنگل هستند و هر یک رویکرد متفاوتی دارند.

Root تجربه ای متفاوت را در اختیار بازیکنانش قرار می دهد چرا که هر بار با شخصیتی جدید مواجه می شوند که شناخت جزئیاتش درک عمیق تری از آن جناح و حرکات احتمالی آن در اختیار بازیکن قرار می دهد.

این بازی مورد علاقه کسانیست که دوست دارند ذهن خود و رقابت را به چالش بکشند.

(برای آشنایی بیشتر با بازی root یا ریشه راهنمای این بازی را از اینجا دانلود کنید)

 

 

 8. Pandemic legacy: Season 0

 Pandemic Legacy Season 0

این بازی جدیدترین نمونه از سری بازی های پاندمیک است که بازیکنان را به جنگ سرد سال 1962 بین ایالات متحده و شوروی می برد، جاییکه گروهی از دانشمندان شوروی سابق در حال ساخت یک سلاح بیولوژیکی هستند.

در این فصل از بازی پاندمیک، بازیکنان غرق در تجربه بازی خواهند شد و روند نجات دنیا به گونه ای جذاب، آن ها را به چالش می کشد.

طراحی و مکانیزم بازی از فصل های پیشین آن تبعیت می کند و یک بازی مشارکتی محسوب می شود.

 

 

9. گروه مقاومت اولون (Avalon)

The Resistance Avalon

اولون از جمله بازی های مافیایی مشهور است و حکایت آن، حکایت وفاداری محرمانه است. بازیکنان، یا یاران و خدمتگزاران وفادار آرتور هستند و برای لشگر نیکی می‌جنگند یا سرسپردگان موردرد و سپاهیان پلیدی‌اند. نیکی، با موفقیت در 3 مأموریت (مأموریت‌هایی در جست‌وجوی آرتور)، به پیروزی خواهد رسید و پلیدی، در صورتی به پیروزی خواهد رسید که 3 مأموریت به شکست بینجامند. سپاه شر همچنین با کشتن مرلین در پایان بازی یا در صورتی که هیچ گروهی برای انجام ماموریت تشکیل نشود نیز پیروز خواهند شد.

بازیکنان در هر لحظه از بازی می توانند ادعاهای مختلفی داشته باشند. بحث و گفتگو، فریبکاری، اتهام وارد کردن و استنتاج منطقی، همگی به یک اندازه، در پیروزی خیر یا شر اهمیت دارند.

 (برای آشنایی بیشتر با این بازی کارتی ویدئوی آموزشی این بازی را از اینجا مشاهده بفرمائید)

 

 

 

10. Eldritch Horror

 Eldritch Horror بردگیم

باز هم یک بازی دیگر مشارکتی و این بار Eldritch Horror. در این بازی، 1 تا 8 بازیکن در تلاش برای پیدا کردن سرنخ هایی برای حل یک سری معمای مرموز هستند. هر یک از این شخصیت ها دارای قدرت و قابلیت متفاوتی بوده  تا بتوانند هیولاهای پلیدی را شکست دهند.

در این بازی فکری، برای مقابله با هر خدای خاص باید مجموعه ای از کارت های اسرار و کاوش بازی شوند. کارت هایی که شما را به اعماق افسانه های تک تک موجودات نفرت انگیز خواهند کشاند.

 

 

 

 

ترجمه و گرداوری: مریم قاسمیه

منبع: www.dicebreaker.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا