دسته بندی های جذاب بردگیمی(1)

10 بردگیم برتر سبز

دنیای بردگیم ها یا همان بازی های رومیزی آن قدر بزرگ و متنوع و رنگارنگ است که شاید کاملاً خارج از تصور برخی افراد باشد. این دنیای بزرگ و هیجان انگیز مخاطبین متنوعی را نیز می طلبد. برای کسی که آشنایی زیادی با بازی های رومیزی ندارد و فقط گاهی تفننی و در جمع های دوستانه یا خانوادگی بازی می کند، انتخاب بازی مناسب قطعاً کار دشواریست. اما همیشه سایت ها یا افرادی هستند که بتوانند با نقد بازی ها، افراد را در زمینه ی انتخاب بازی مناسبشان راهنمایی کنند.

از سوی دیگر برخی علایق شخصی افراد می تواند انتخاب آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله و طی چند بخش، به دسته بندی های کمی متفاوت تر در دنیای بردگیم ها می پردازیم.

یکی از سایت های معتبر در زمینه ی نقد و معرفی بازی های رومیزی سایت Dice Tower است. آن چه در ادامه می بینید انتخاب های مردم در چند دسته بندی جذاب برد گیمیست:

 

10 بردگیم برتر سبز

 

  1. Photosynthesis

photosynthesis

گونه های مختلف درختان در جنگلی کوچک اما انبوه برای رشد و بذر افشانی با یکدیگر رقابت می کنند. درختانی که قد کشیده و شعاع های نور خورشید را لمس می کنند و بر سر درختان کوچک تر سایه می افکنند. وقتی که یکی از درختان به پایان چرخه ی زندگی اش می رسد، بازیکن با توجه به غنای خاکی که در آن درختش را کاشته بوده امتیاز دریافت می کند.

 

  1. Arboretum

Arboretum

در این بازی بازیکنان تلاش می کنند تا با برنامه ریزی دقیق، فضایی دل انگیز و زیبا را برای بازیدیدکنندگان باغ موزه فراهم آورند.

بازیکن باید تصمیم بگیرد که کدام کارت را در مسیرهای خود بکارد و کدامیک را در دست نگه دارد و برنده ی بازی کسی است که در امور گیاهان، حرفه ای تر از سایرین عمل کند.

 

  1. Takenoko

Takenoko

سال‌ها پیش در دربار امپراتوری ژاپن، امپراتور چین یک خرس پاندای بزرگ را به عنوان نماد صلح، به امپراتور ژاپن هدیه داد. از آن موقع، امپراتور ژاپن، وظیفه‌ی دشوار نگهداری از این حیوان، به کمک پرورش باغ بامبوهایش را، به اعضای دربار (بازیکنان) محول کرده است. بازیکنی که زمین‌های زراعی خود را بهتر مدیریت کند، بیشترین بامبو را پرورش دهد، و با در اختیار قرار دادن آن‌ها برای پاندا، اشتهای او را کنترل کند، برنده‌ی بازی خواهد بود.

 

  1. Bohnanza

Bohnanza

در این بازی بازیکنان با پرورش مزارع لوبیا و سایر حبوبات و سپس درو کردن و فروش محصولاتشان بیشترین سکه ها را به دست می آورند. انواع معاملات تجاری کاملاً آزاد است!

 

  1. Cottage Garden

Cottage garden 

شما باید تلاش کنید با یک برنامه ریزی درست و کمی اتکا به شانس یا شاید ریسک پذیری، باغچه ی خود را به زیباترین شکل ممکن گلکاری و گل آرایی کنید. مهمترین نکته این است که هیچ جایی در باغچه ی زیبای شما خالی و بدون گل باقی نماند. شما به ازای گلدان ها و پوشش های گیاهی باغچه تان امتیاز دریافت کرده و در صفحه ی امتیاز شمارتان ثبت می کنید.

 

  1. Point salad

 Point salad

سالاد امتیاز یک نوع بازی سرعتی و مفرح با  مکانیزم کشیدن کارت و برای همه اعضای خانواده است که به 100 روش مختلف می شود در آن امتیاز گرفت. بازیکنان می توانند استراتژیجات مختلفی را به کار بگیرند و بدین ترتیب سالاد امتیاز، در هر وعده، مزه ای منحصر به فرد خواهد داشت.

 

  1. Herbaceous

herbaceous

در این بازی بازیکنان با جمع آوری گیاهان دارویی و گروه بندی آن ها به روش های مختلف به جمع آوری امتیاز می پردازند. آن ها با در اختیار داشت مخازنی می توانند گیاهان را به4 حالت دسته بندی نمایند. در پایان بازی هر کس مجموعه ی بهتر و باارزش تری از گیاهان را جمع آوری کرده باشد برنده ی بازی خواهد بود.

 

  1. Bosk

Bosk

در این بازی، بازیکنان در طول یک سال درختان خود را در یک پارک ملی زیبا پرورش می دهند. در فصل بهار، بازیکنان درختان خود را با دقت رشد می دهند و با لذتی که رهگذران از قدم زدن در فصل تابستان می برند امتیاز دریافت می کنند. با رسیدن پاییز، برگ ها شروع به ریختن می کنند و با وزش باد به این سو و آن سو می روند. در زمستان بازیکنی که برگ های درختانش بیشترین مناطق را پوشانده باشد، بیشترین امتیاز را می گیرد.

 

  1. Morels

morsis

در این بازی با جمع آوری انواع قارچ ها و پخت و پز آن ها مشغول هستید. یادتان باشد مورِل ها پرطرفدارترین آن ها بوده و اگر خوش شانس باشید می توانید آن ها را پیدا کنید. هر کارت قارچ دارای دو ارزش فروش و پخت است که بازیکنان در نوبت خود بین آن ها تصمیم گیری می نمایند.

 

  1. Viticulture

viticulture

در ویتی کالچر، شما تاکستان هایی را در ناحیه ی توسکانی به ارث می برید و باید تلاش کنید تا ناب ترین نوشیدنی جهان را تولید کنید. وضعیت تاکستان ها در طول سال در حال تغییر است ولی این شمایید که باید تصمیم بگیرید که چگونه کارگران خود را به خدمت بگیرید و در هر فصل چه وظایفی را بر دوش آن ها بگذارید تا به بهترین بهره وری برسید.

 

ترجمه و گردآوری: مریم قاسمیه

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا