ده بردگیم برتر در سال 2018 از دیدگاه Tony Mastrangeli

 این مقاله به قلم Tony Mastrangeli از دوستداران و طراحان بردگیم و مدیر فروش شرکت OCRکانادا نوشته شده است.

هر سال این روزها به تمام بازی های رومیزی منتشر شده در سال گذشته نگاهی می اندازم، (کاری بس دشوار) و تلاش می کنم تصمیم بگیرم که   10بازی برترمورد علاقه ام چه بازی هایی بوده اند. با توجه به تعداد زیاد بازی های منتشر شده در حال حاضر، این کار روز به روز به چالش سخت تری تبدیل می شود. حال توجه شما را جلب می کنم به 10 بردگیم برتر از نظر خودم و بدون توجه به آراء جمع آوری شده توسط تیم BGQ.

رتبه بندی آراء عمومی در فصل بهار برای جایزه سالانه انجام می شود. ضمنا باید متذکر شوم انتخاب های کنونی من با تکیه بر تم منسجم بازی ها بوده و معمولا با در نظر گرفتن طیف متوسط بازی ها انجام می شود. بنابراین در حالیکه من مطمئن هستم که بازی Brass:Lancashire بازی فوق العاده ای است، اما آن چیزی نیست که مرا به خود جذب کند.

پیش از آنکه به فهرست بازی ها بپردازیم لازم است از بازی هایی یاد کنم که از رقابت خارج شدند.

Wildlands ,GKR Heavy Hitters ,Menara ,Villainous ,Gizmos ,Tokyo Highway

همگی بازی هایی بودند که از آن ها واقعا لذت بردم ولی نتوانستند به این رقابت ادامه دهند.

در پایان تعدادی بازی هست که مثل همیشه دوست دارم امتحان کنم ولی هنوز موفق نشده ام و بنابراین در نظر گرفته نشده اند.

,Monolith Arena ,Betrayal Legacy ,Western Legends ,Nemesis ,Warhammer Quest: Blackstone Fortress ,Rising Sun همگی بازی هایی هستند که نظر مرا جلب کردند و منتظرم که آن ها را امتحان کنم.

 Evill High priest

Honorable Mention: Evil High Priest

 

زمانی را به یاد می آورم که در  kickstarter این بازی worker replacement  را دیدم و هرگز تصور نمی کردم این بازی فکری مورد علاقه من باشد. بعد از اینکه بالاخره موفق شدم در این تابستان این بازی را انجام دهم وبه طرز شگفت آوری از آن لذت بردم. عاشق بینظیر بودن هیات های آیینی در بازی شدم و اینکه شما باید از منابعتان (که همراه با توکن های پیروزیتان دو برابر می شوند) در مقابل حملات محافظت کنید. از آنجاییکه اخیرا شروع به طراحی گرافیک برای این انتشارات کرده ام تصمیم گرفتم این بازی را از فهرست خود کنار بگذارم تا تعصبی پیش نیاید (اگرچه روی این بازی کار نکرده بودم). اما باید بگویم این بازی فوق العاده ای است.

تعداد بازیکنان: 2 تا 5 بازیکن

سن: +14

زمان بازی: 45-60 دقیقه. 

 

10. Architects of the West Kingdom

Architects Of west kingdom

همیشه عاشق بازی های worker placement  بوده ام که چیزی خاص و جدید را آزمایش می کنند. بیشتر بازی ها با تکرار یک مکانیزم مشخص هستند ولی این بازی همه چیز را در جهتی جدید ارایه میدهد. در این بازی بازیکنان با در اختیار گرفتن دسته ای از کارگران بازی راشروع می کنند و فضای حرکتی آنها با قرار گرفتن کارگران در مکان های جدید افزایش می یابد.در این حال رقبا با احاطه کردن کارگران شما می توانند مانع ساخت و سازهای بزرگ شما شوند و کارگران را آزاد کنند.

تعداد بازیکنان: 1تا 5 بازیکن

سن: +12

زمان بازی: 60 دقیقه

 

9.The Quacks of Quedlinburg

die quacksalber vort quedinburg

بازی the Quacks of Quedlinburg برنده KennerSpiel des Jahres  سال 2018 است که توسط شرکت Northstar Games  به آمریکا آورده شد. در این بازی شانس و اقبال و کیسه اندوزی، بازیکنان موتور محرک بازی است. آنها تلاش می کنند در هر دور تا معجون هایی بسازند. قوانین بازی ساده است ولی این بازی با توجه به مکانیزم کیسه اندوزی (Bag Building) قابلیت ترکیبی زیادی را داراست. اگرچه بازی کمی بالا وپایین دارد ولی راحتی بازی افراد را به بازی کردن ترغیب می کند.

تعداد بازیکنان: 2 تا 4 بازیکن

سن: +10

زمان بازی: 45 دقیقه.

 

8. Treasure Island

Treasure Island

راستش را بخواهید خیلی علاقه ای به بازی های حرکت پنهان (hidden movement) ندارم اما این بازی با کار هنرمندانه Vincent Dutrait و تم دزدان دریایی توجه مرا به خودش جلب کرد. بعد از یک دست بازی ناگهان جذب آن شدم. یکی از بازیکنان نقش Long John Silver را برعهده می گیرد که گنج خود را جایی در جزیره پنهان کرده است. سایر بازیکنان دزدان دریایی هستند که تلاش می کنند زودتر از بقیه گنج را پیدا کنند. بازیکنان مستقیما توسط صفحه بازی سرنخ ها را از Long John Silver میگیرند یا ممکن است سایر دزدان را با سر نخ های غلط به اشتباه بیندازند.

تعداد بازیکنان: 2-5 بازیکن

سن: +10

زمان بازی: 45 دقیقه.

 

7.Everdell

Everdell

این بازی یکی از زیباترین بازی های worker replacement است. Everdell تعدادی کارگر در اختیار بازیکنان قرار می دهد که برای ساختن شهراز آن ها استفاده می شود. ساختمان ها و شهروندان در طول بازی ترکیباتی را پدید می آورند که کمک می کند بازی برای چهار دور ادامه پیدا کند. مکانیزم ساده بازی را دوست داشتم. همچنین میزان کارت ها واتفاقات بازی ارزش دوباره بازی کردن را القا می کند. Everdell پیشنهادی بسیار عالی برای علاقمندان این ژانراز بازی هاست.

تعداد بازیکنان: 1-4 بازیکن

سن: +10

زمان بازی: 45 دقیقه

 

6.Welcome To

welcome to your

Welcome To… امسال در ژانر roll and write از سایر بازی ها پیشی گرفته است. اگرچه در حقیقت این یک بازی choose and write است چراکه هیچ تاسی در بازی وجود ندارد ولی با این حال ژانر کلی بازی بیشتر به مکانیزم roll and write نزدیک است. در هر دورسه کارت رو می شود که بازیکنان باید یکی را برای شهر خود انتخاب کنند. هر کارت شامل یک عدد برای نوشتن و همچنین یک حرکت برای انجام دادن است.تنوع حرکات، این بازی را به بازی فوق العاده ای تبدیل کرده است.

تعداد بازیکنان:1-100 بازیکن

سن: +10

زمان: 25 دقیقه

 

5.Auztralia

Auztralia

طراح بزرگ بازی، Martin Wallace یک بازی راه سازی با تم Lovecraftian ارایه کرده است. در دنیای مطالعات الماس، بازیکنان می بایستی مشغول ساختن شبکه ریلی و جمع آوری منابع در نقاط دور افتاده استرالیا باشند.آن ها همچنین باید با هیولاهای اسطوره ای بجنگند که می خواهند به مزارع حمله کرده و سربازان را بکشند.با وجود حالات بازی و و دو نقشه متفاوت، Auztralia می تواند همیشه برای بازی کردن بسیار تازه باشد.

تعداد بازیکنان:1-4 بازیکن

سن: +13

زمان بازی:120 دقیقه.

 

4.The Reckoners

the reckoners board game

The Rekoners یکی ازسری کتاب های مورد علاقه من است پس وقتی شنیدم آن ها درحال ساختن یک بازی با این موضوع هستند سر تا پا مشتاق شدم.این کتاب ها در دوره آخرالزمان در جریان است و دنیا توسط شروران اداره می شود.در این بازی تاسی، بازیکنان در نقش ریکانرها با شروران که اپیک ها نامیده می شوند می جنگند.ساخت بازی، فوق العاده است و در این بازی مشارکتی بازیکنان تاس ریخته و قابلیت های خود را ارتقا داده و تلاش می کنند تا حد ممکن اپیک های بیشتری را بکشند.

تعداد بازیکنان: 1-6 بازیکنان

سن:+13

زمان بازی: 60-90 دقیقه

 

3.Seal Team Flix

seal Team Flix boaard game

این بازی ترکیبی، تاکتیکی مهارتی یکی ازبازی هایی بودکه انتظارنداشتم تا این حد عاشق آن شوم.اگرچه معمولا از بازی های مهارتی لذت می برم ولی وقتی آن ها زیادی پیچیده می شوند دیگر علاقه ای ندارم.Seal Team flix تعداد مناسبی از قوانین را ترکیب کرده است تا همزمان هم بازی را جالب نگه دارد و هم سرگرم کننده باشد.در این بازی شما در نقش گروهی Seal خواهید بود که سعی در خنثی کردن نقشه های تروریست ها دارند.حمله توسط صفحه های چوبی متحرک دور صفحه بازی کنترل می شود و یک Al کنترل تروریست ها را بر عهده دارد.اگرچه بازی از جزییات کمی برخوردار است ولی سرگرم کننده است.

تعداد بازیکنان:1-4 بازیکن

سن: +14

زمان بازی: 45-120 دقیقه

 

2.Detective: A Modern Crime Board Game

detective

دو بازی اول از 5 بازی شروع خوبی بود ،ولی سومین ماموریت کاملا مرا به خودش جذب کرد.این بازی یک بازی جناییست که شما در نقش یک کارآگاه پلیس قرار می دهد.این بازی به عنوان یک  portal Gameبا ساخت یک وب سایت کامل آنلاین به عنوان پایگاه داده ها بسیار خاص می باشد.شما می توانید از این پایگاه برای ثبت وقایع، جستجوی سوء ظن ها و حتی پیدا کردن هر چیزی استفاده کنید.این بازی آن قدر جذاب است که شما را دوباره فرا می خواند.

تعداد بازیکنان:1-5 بازیکن

سن: +16

زمان بازی: 120-180 دقیقه.

 

1.Root

Root board game

به عنوان یک طرفدار بازی های نا متقارن، Root یک انتخاب آسان برای من بود.هرچه بیشتر این بازی را انجام دادم بیشتر عاشق آن شدم. مشخص است که انتشارات Leder Games از نخستین بازی خود، Vest، حسابی درس گرفته است و قوانین این بازی را به نسبت بسیار آسان تر طراحی کرده است. هر بازیکن کنترل یکی از چهار منطقه جنگلی را بر عهده می گیرد و تلاش می کند تا بر مکان های مسطح دیگر تسلط پیدا کرده و توکن های پیروزی را به دست آورد. اگرچه هر گروه در بازی متفاوت عمل می کند ولی مکانیزم کلی بازی آن قدر آسان است که به راحتی قابل یادگیریست. Root بازی ای است که دوست دارید بارها و بارها آزمایشش کنید. نه تنها دوست خواهید داشت به جای هر دسته و گروه بازی کنید بلکه دوست خواهید داشت که بهترین استراتژی ها را نیز بیاموزید.

تعداد بازیکنان: 2-4 بازیکن

سن :+10

زمان بازی: 60-90 دقیقه

 

مترجم: مریم قاسمیه

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا