10 بردگیم برتر ماه آوریل 2020

10 بردگیم برتر این ماه از سوی سایت Boardgamegeek منتشر شده است. این بردگیم ها از میان 123 بازی انتخاب شده اند.

 

10. Rallyman GT

 Rallyman

این بازی تاسی که در حقیقت نسخه ی جدید و به روز شده ای از Rallyman 2009 به شمار می آید، مکانیزم بسیار ساده ای دارد. هر یک از بازیکنان 6 تاس دنده در اختیار دارد که نشان دهنده ی دنده ی ماشین هایش است. در هر نوبت بازیکنان طبق قوانین خاصی تاس ریخته و ماشین هایشان را به سمت جلو هدایت می کنند. این بازی برای اولین بار در میان 10 بازی برتر قرار گرفته و این مساله نشان می دهد که نسخه ی جدید Rallyman جذابیت های خاص خود را دارد.

 

 

 

9. Everdell

everdell

این بازی فکری از پرطرفدارترین بازی های 2019 محسوب می شد و بعد از چند ماه دوباره در جمع 10 بردگیم برتر قرار گرفته است. این بازی یکی از زیباترین بازی های worker placement است. Everdell تعدادی کارگر در اختیار بازیکنان قرار می دهد که برای ساختن شهراز آن ها استفاده می شود. ساختمان ها و شهروندان در طول بازی ترکیباتی را پدید می آورند که کمک می کند بازی برای چهار دور ادامه پیدا کند.

 

 

 

8. Nemesis

nemesis

این بردگیم در تم علمی تخیلی بوده و یک بازی مشارکتی برای 1 تا 5 بازیکن می باشد.داستان بازی، در سفینه ای فضایی در جریان است که مشکلی نامعلوم سفینه را از کار انداخته و فردی در سفینه نیز به قتل رسیده است.هدف بازیکنان، پیدا کردن این مشکل و حل کردن آن است، البته شاید اتفاق های مرموز دیگری نیز در جریان باشد.

 

 

 

7. Root

root

Root بازی فکری ماجراجویانه ای است که در آن بازیکنان به جنگ قدرت می پردازند.Marquise de Cat بدجنس، جنگل را در اختیار گرفته و در صدد به دست آوردن ثروت آن است. حیوانات دیگر متحد شده اند تا از این کار، جلوگیری کنند. این بازی از بازی های نامتقارن محسوب می شودکه در آن، هر یک از بازیکنان توانایی منحصر به فرد خود را دارا هستند و از شرایط پیروزی متفاوتی بهره مند می باشند. با وجود کارت های بسیار جذاب و چند کاره ی این بازی، هیچ بازی نامتقارنی تا این حد جذاب نبوده است.

 

 

6. Arkham Horror: The Card Game

 Arkham

در این بازی کارتی شما و دوستانتان به شخصیت های شهر آرکام تبدیل می شوید.شما علاوه برنقاط قوت، نقاط ضعفی هم دارید.اما مهم نیست که به چه کار مجبورید و یا چه چیز شما را تعقیب می کند. نقاط قوت و ضعف خود را با کارت هایتان پیدا خواهید کرد و کارت ها که به عنوان منابع شما مورد استفاده قرار می گیرند، به شما و دوستانتان کمک خواهند کرد تا از وحشتناک ترین و مخوف ترین جهان رهایی یابید.

 

 

 

5. Marvel Champions

 marvel champions

این بازی که یک بازی کارتی مشارکتی به حساب می آید، برای 1 تا 4 بازیکن طراحی شده است. با Marvel Champion وارد دنیای ماروِل شده و به جای شخصیت ها و قهرمانان مشهور دنیای فیلم و انیمیشن ها قرار گرفته و نیروهای شیطانی را نابود کنید.

این بازی توسعه دهنده های زیادی دارد که جدیدترین آن ها ظهور جمجه ی قرمز (The Rise of Red Skull) می باشد که 5 سناریوی جدید به بازی اضافه می کند و قرار است به زودی به بازار بیاید.

 Marvel champion redskull

 

4. Spirit Island

Spirit Island

این بازی یک بازی پیچیده ی مشارکتی به حساب می آید. بازیکنان در نقش ارواح یک جزیره می باشند که باید در برابر مهاجمین از جزیره دفاع کنند. هر یک از این ارواح قدرت های ویژه ی خود را دارا هستند. در هر نوبت بازیکنان همزمان تصمیم می گیرند که از کدام کارت های قدرت خود استفاده نمایند. در طول بازی، قدرت نفوذ آن ها بیشتر شده تا کم کم بتوانند از شر بیگانگان رهایی یابند.

 

 

 

 

3. Wingspan

wingspan

Wingspan یک بازی رقابتی کارت محوراست که بازیکنان در نقش محققین و پرنده شناسان تلاش می کنند تا بهترین پرندگان را وارد مجموعه خود کنند. هر پرنده زنجیره ای از ترکیبات قدرتمند را در یکی از زیستگاه های شما گسترش می دهد. تهیه غذا و تخم گذاری از جمله کارهاییست که در این زیستگاه ها انجام می شود.

 

 

 

2. Terraforming Mars

 terraforming mars

در این بازی پرطرفدار، شما در نقش یکی از شرکت های مشارکت کننده در مریخ، تلاش می کنید تا با همکاری دیگران، مریخ را به محلی مناسب برای زندگی انسان ها تبدیل کنید. تنوع کارت ها در این بازی بسیار زیاد است. پروژه های گوناگونی باید انجام شود تا 3 مولفه اکسیژن، اقیانوس، و دما به حد قابل قبولی برای زندگی انسان ها برسد.

 

 

 

 

 

1. Gloomhaven

Gloomhaven

در این بازی، هر یک از بازیکنان دارای مهارت های خاصی بوده و برای سفر خود به این نقطه تاریک جهان دلایل خود را دارند. آن ها با همکاری یکدیگر تلاش می کنند تا سیاه چاله ی ترسناک را از بین ببرند و خرابه ها را پاکسازی کنند. در هر نوبت بازی، بازیکنان دو کارت را انتخاب می کنند که اعداد بالای کارت ها نشان می دهد، کدامیک را باید استفاده نمایند. همچنین هر کارت، دو توانایی به بازیکن می دهد که او می تواند از بین آن ها انتخاب کند. اما بازیکنان باید مراقب باشند تا کارت های خود را از دست ندهند و از بین بردن سیاه چاله زیاد طول نکشد.

 

مترجم: مریم قاسمیه

منبع:www.boardgamegeek.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا