10 بردگیم برتر ماه مارس 2020

10 بردگیم برتر این ماه از سوی سایت Boardgamegeek منتشر شده است. این بردگیم ها از میان 156 بازی انتخاب شده اند. به دلیل تکراری بودن این بردگیم ها، این سایت علاوه بر معرفی برترین ها به معرفی 10 بازی انتهایی لیست نیز پرداخته است.

در این مطلب ابتدا به 10 بازی برتر می پردازیم و در ادامه 10 بازی انتهای این لیست را معرفی خواهیم کرد.

 

10. Spirit Island

Spirit Island

این بازی یک بازی پیچیده ی مشارکتی به حساب می آید. بازیکنان در نقش ارواح یک جزیره می باشند که باید در برابر مهاجمین از جزیره دفاع کنند. هر یک از این ارواح قدرت های ویژه ی خود را دارا هستند. در هر نوبت بازیکنان همزمان تصمیم می گیرند که از کدام کارت های قدرت خود استفاده نمایند. در طول بازی، قدرت نفوذ آن ها بیشتر شده تا کم کم بتوانند از شر بیگانگان رهایی یابند.

 

 

 

9. Brass Birmingham

Brass

این بازی با مکانیزم استراتژی اقتصادی از دنباله های معروف Martin Wallace می باشد. این بازی داستان رقابت کارآفرینان بیرمنگام در طول انقلاب صنعتی و بین سال های 1770-1870 را بیان می کند. مانند بازی های قدیمی تر این سری، شما باید شبکه ها و صنایع خود را رشد و گسترش دهید. در هر دور از بازی، شما می توانید حرکاتی مانند ساخت، شبکه، گسترش، فروش، وام و دیده بانی را انجام دهید، که سیستم فروش در این بازی جدید بوده و آن را جذاب تر کرده است. همچنین سیستم امتیازدهی و به دست آوردن توکن های پیروزی برای بازیکنان ، دارای طراحی بهتری می باشد.

 

 

 

8. Arkham Horror: The Card Game

Arkham Horror

در این بازی شما و دوستانتان به شخصیت های شهر آرکام تبدیل می شوید.شما علاوه برنقاط قوت، نقاط ضعفی هم دارید. اما مهم نیست که به چه کار مجبورید و یا چه چیز شما را تعقیب می کند. نقاط قوت و ضعف خود را با کارت هایتان پیدا خواهید کرد و کارت ها که به عنوان منابع شما مورد استفاده قرار می گیرند، به شما و دوستانتان کمک خواهند کرد تا از وحشتناک ترین و مخوف ترین جهان، رهایی یابید.

 

 

 

7. Tainted Grail: The Fall of Avalon

Tainted Grail the Fall of avalon

این بردگیم، یک بازی تکی یا مشارکتی برای حداکثر 4 بازیکن می باشد. جان سالم به در بردن از انواع بلایا از جمله بیماری، گرسنگی، آب و هوا و …بازی را بسیار جذاب کرده است. پشت هر یک از عناصر بازی، داستان و رمز و رازی نهفته است که حتی برخی از آن ها بعد از چندین بار بازی کردن، آشکار می شوند. دیپلماسی قوی و تصمیم گیری های به جا راه پیروزی را هموار می کند.

 

 

 

6. Root

root

Root بازی ماجراجویانه ای است که در آن بازیکنان به جنگ قدرت می پردازند.Marquise de Cat بدجنس، جنگل را در اختیار گرفته و در صدد به دست آوردن ثروت آن است. حیوانات دیگر متحد شده اند تا از این کار، جلوگیری کنند. این بازی از بازی های نامتقارن محسوب می شودکه در آن، هر یک از بازیکنان توانایی منحصر به فرد خود را دارا هستند و از شرایط پیروزی متفاوتی بهره مند می باشند. با وجود کارت های بسیار جذاب و چند کاره ی این بازی، هیچ بازی نامتقارنی تا این حد جذاب نبوده است.

 

5. Marvel Champions

Marvel champion

این بازی که یک بازی کارتی مشارکتی به حساب می آید، برای 1 تا 4 بازیکن طراحی شده است. با Marvel Champion وارد دنیای ماروِل شده و به جای شخصیت ها و قهرمانان مشهور دنیای فیلم و انیمیشن ها قرار گرفته و نیروهای شیطانی را نابود کنید.

 

 

 

 

4. Wingspan

wingspan

Wingspan یک بازی رقابتی کارت محوراست که بازیکنان در نقش محققین و پرنده شناسان تلاش می کنند تا بهترین پرندگان را وارد مجموعه خود کنند. هر پرنده زنجیره ای از ترکیبات قدرتمند را در یکی از زیستگاه های شما گسترش می دهد. تهیه غذا و تخم گذاری از جمله کارهاییست که در این زیستگاه ها انجام می شود.

 

 

 

3. Terraforming Mars

terraforming mars

در این بازی پرطرفدار، شما در نقش یکی از شرکت های مشارکت کننده در مریخ، تلاش می کنید تا با همکاری دیگران، مریخ را به محلی مناسب برای زندگی انسان ها تبدیل کنید. تنوع کارت ها در این بازی بسیار زیاد است. پروژه های گوناگونی باید انجام شود تا 3 مولفه اکسیژن، اقیانوس، و دما به حد قابل قبولی برای زندگی انسان ها برسد.

 

 

 

 

2. On Mars

on mars

در این بردگیم، که از دسته بردگیم های سنگین به شمار می رود، بازیکنان در تلاشند تا مریخ را قابل سکونت نمایند. در ابتدا، برای بیشتر کارها به زمین وابسته بوده و مجبور خواهید بود تا بین زمین و مریخ در رفت و آمد باشید. با تشکیل کولونی ها، به ساخت معدن، تولید انرژی، آب، گلخانه، اکسیژن و سرپناه می پردازید. این بازی شامل دو فاز کولونی و شاتل می باشد.

 

1. Gloomhaven

Gloomhaven

در این بازی، هر یک از بازیکنان دارای مهارت های خاصی بوده و برای سفر خود به این نقطه تاریک جهان دلایل خود را دارند. آن ها با همکاری یکدیگر تلاش می کنند تا سیاه چاله ی ترسناک را از بین ببرند و خرابه ها را پاکسازی کنند. در هر نوبت بازی، بازیکنان دو کارت را انتخاب می کنند که اعداد بالای کارت ها نشان می دهد، کدامیک را باید استفاده نمایند. همچنین هر کارت، دو توانایی به بازیکن می دهد که او می تواند از بین آن ها انتخاب کند. اما بازیکنان باید مراقب باشند تا کارت های خود را از دست ندهند و از بین بردن سیاه چاله زیاد طول نکشد.

 

و اما حالا نوبت 10 بازی انتهایی جدول است.

 

10. Race for the Galaxy

Race for the Galaxy

در این بازی کارتی، بازیکنان با چیدمان کارت ها مقابل خودشان به ایجاد یک تمدن کهکشانی می پردازند و آن را رشد و گسترش می دهند. برخی از جهان ها حتی به بازیکنان امکان تولید محصولاتی می دهندکه باز هم در مراحل بعدی و با به دست آمدن تکنولوژی های جدید به کار می آیند. در شروع هر دور بازی، بازیکنان همزمان و به صورت مخفیانه یک نقش از 7 نقش را انتخاب کرده و به انجام فاز مربوط به آن می پردازند.

 

 

 

9. Metropolys

Metropolys

در این بازی، هر بازیکن در نقش یک طراح شهری ایفای نقش می کند و بازیکنان در طول بازی در تلاشند تا ساختمان های خود را در بهترین نقاط شهر بنا کنند. به محضی که بازیکنی بتواند تمام ساختمان هایش را در صفحه قرار دهد، بازی پایان می یابد. نقاط مختلف صفحه ی بازی از ارزش امتیازی متفاوتی بهره مند است. مثلاً مناطق باستانی امتیاز منفی داشته و ساخت و ساز در آن ها مشمول جریمه است و مناطق تجاری دارای امتیازات ویژه ای هستند.

 

 

 

8. Circle the Wagons

Circle the Wagons

با کارت هایی که به دست می آورید به بنا کردن شهر خود بپردازید. کارت ها را دایره وار چیده و مناطقی را به هم متصل نمایید تا شهرتان شکل بگیرد. تنوع کارت ها و چیدن ترکیبات، آن قدر متفاوت است که تا 5000 مدل ساخت متفاوت را در اختیار بازیکن قرار می دهد.

 

 

 

 

7. Cooper Island

Cooper Island

در این بازی، بازیکنان در نقش دریانوردانی هستند که به جزیره ای دور دست رسیده و قصد اقامت در آن را دارند. این دریانوردان با کشتی های خود به ماهیگیری در اطراف جزیره می پردازند و ممکن است در مسیر خود جزایر کوچکتری را هم کشف نمایند. پس از 5 دور بازی، بازیکنی برنده خواهد بود که بتواند مسافت بیشتری را با کشتی خود طی کند و به نقاط دور تری دست پیدا نماید.

 

 

 

6. stormsunder

Stormsunder

این بازی یک بازی مشارکتیست که در آن قهرمانان بنا بر توانایی های خود و تصمیمات لحظه به لحظه ی بازیکنان، سرنوشت بازی را مشخص می کنند. این بازی یک بازی ایفای نقش ظاهراً سنگین است که قرار است سال آینده روانه ی بازار شود و هم اکنون در سایت kickstarter مشغول جذب سرمایه می باشد.

 

 

 

 

5. Clank

Clank

در این بازی شما به عرشه سازی پرداخته و با دزدیدن مصنوعات باارزش از کوه اژدهای خشمگین، وسایل مورد نیاز خود را تأمین می نمایید. با به دست آوردن کارت هایی در طول بازی توانایی های دزدی شما نیز افزایش می یابد. هر فقره دزدی خشم اژدها را بیشتر می کند. آنچه مهم است آن است که شما به بهترین دزد منطقه ی خود تبدیل شوید.

 

 

 

 

4. Puerto Rico

Puerto Rico

در این بازی بازیکنان، باید برسر ساخت وساز و صادرات اجناس به اروپا از مقصد جزیره ی پورتو ریکو، به رقابت بپردازند. هر بازیکن صفحه ی بازی خود را دارد که بخش های مختلفی برای ساخت وساز، باغبانی و منابع در آن موجود است. 3 کشتی، انبار کالا و اجناس و منابع نیز در بین بازیکنان مشترک می باشند.

 

 

 

 

3. The gallerist

the Gallerst

در این بازی، بازیکنان در نقش گالری دارهایی هستند که باید آثار هنری را خریداری کرده، به نمایش بگذارند و سپس بفروشند و از این طریق گالری خود را به شهرت جهانی برسانند. بازیکنی که بیشترین پول را به جیب بزند، برنده خواهد بود.

 

 

 

 

2. Middara

middara

در این بازی شما بایک داستان 90 دقیقه ای رو به رو خواهید بود که در طول داستان با توجه به شخصیت هایی که برای بازی انتخاب کرده اید، به تصمیم گیری می پردازید. این تصمیم گیری ها سرنوشت بازی را کاملا تغییر داده و به آن سمت و سویی جدید می دهند.

 

 

 

1. Fallout

 Fallout4

این بازی دوران بعد از یک انفجار اتمی را به تصویر می کشد که بازیکنان در نقش نجات یافتگان این انفجار می بایستی برای جان به در بردن از دنیای ناشناخته ی اطراف خود تلاش کنند. بازیکنان در طول بازی، با دشمنانی نیز روبه رو شده و از روی نقشه ای باید به کشف دنیای اطرافشان بپردازند.

 

 

 

 

مترجم: مریم قاسمیه

منبع: www.boardgamegeek.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا