10 بردگیم برتر ماه ژانویه 2020

10. Brass Birmingham

Brass

این بازی با مکانیزم استراتژی اقتصادی از دنباله های معروف Martin Wallace می باشد. این بازی داستان رقابت کارآفرینان بیرمنگام در طول انقلاب صنعتی و بین سال های 1770-1870 را بیان می کند. مانند بازی های قدیمی تر این سری، شما باید شبکه ها و صنایع خود را رشد و گسترش دهید. در هر دور از بازی، شما می توانید حرکاتی مانند ساخت، شبکه، گسترش، فروش، وام و دیده بانی را انجام دهید، که سیستم فروش در این بازی جدید بوده و آن را جذاب تر کرده است. همچنین سیستم امتیازدهی و به دست آوردن توکن های پیروزی برای بازیکنان ، دارای طراحی بهتری می باشد.

همچنین این بازی را می توان از طریق لینک زیر به صورت تکی هم انجام داد:

www.fullstackcardboard.com

9. Cthulhu: Death May Die (2019)

 cthulhu

این بازی استراتژیک با سبک آمریکایی، در این ماه برای اولین بار با 16 رتبه صعود در مقام 9 اُم قرار گرفته است. در این بازی، بازیکنان در نقش محققینی در دهه ی 1920 میلادی هستند که به احضار موجودات فرازمینی می پردازند. بازی، فراز و نشیب های زیادی را طی می کند. این بازی شامل چندین اِپیزود می باشد که همه ی آن ها دارای ساختار مشابهی از دو عملکرد در قبل و بعد از احضار موجودات می باشند.

8. Tapestry

tapestry

در این بازی، بازیکنان به خلق تمدن از زمان انسان های اولیه تا آینده می پردازند. راهی که شما برای ساخت تمدن خود در پیش می گیرید، از آنچه در دنیای واقعی می گذرد متفاوت است و تمدن شما کاملا منحصر به فرد خواهد بود. در Tapestry شما از هیچ آغاز می کنید، و در هریک از 4 مسیر پیشرفت(علوم، تکنولوژی، اکتشاف، و نظامی) به تدریج جلو می روید تا مزایای بیشتری نصیبتان گردد. شما هم می توانید فقط برروی یک رشته تمرکز داشته باشید و پیش بروید، و هم می توانید چند رشته را همزمان باهم پیشرفت دهید.

در ضمن راهنمای این بازی جدیدا به روز رسانی شده است که می توانید نسخه ی جدید آن را از سایت زیردانلود نمایید.

www.stonemaiergames.com

7. Nemesis

nemesis

این بازی، در تم علمی تخیلی بوده و یک بازی مشارکتی برای 1 تا 5 بازیکن می باشد.داستان بازی، در سفینه ای فضایی در جریان است که مشکلی نامعلوم سفینه را از کار انداخته و فردی در سفینه نیز به قتل رسیده است. هدف بازیکنان، پیدا کردن این مشکل و حل کردن آن است، البته شاید اتفاق های مرموز دیگری نیز در جریان باشد.

6. Wingspan

wingspan

Wingspan یک بازی رقابتی کارت محوراست که بازیکنان در نقش محققین و پرنده شناسان تلاش می کنند تا بهترین پرندگان را وارد مجموعه خود کنند. هر پرنده زنجیره ای از ترکیبات قدرتمند را در یکی از زیستگاه های شما گسترش می دهد. تهیه غذا و تخم گذاری از جمله کارهاییست که در این زیستگاه ها انجام می شود.

5. Marvel Champions

marvel champions

این بازی که یک بازی کارتی مشارکتی به حساب می آید، برای 1 تا 4 بازیکن طراحی شده است.با Marvel Champion وارد دنیای ماروِل شده و به جای شخصیت ها و قهرمانان مشهور دنیای فیلم و انیمیشن ها شوید و نیروهای شیطانی را نابود کنید.

marvel comic

Ms. Marvel, Green Goblin  وCaptain America از جمله توسعه دهنده های این بازی به حساب می آیند که طرفداران زیادی هم پیدا کرده اند.

4. Terraforming Mars

 Terraforming mars

بار دیگر در این ماه این بازی به جمع 4 بازی برتر لیست آمده است. در این بازی پرطرفدار، شما در نقش یکی از شرکت های مشارکت کننده در مریخ، تلاش می کنید تا با همکاری دیگران، مریخ را به محلی مناسب برای زندگی انسان ها تبدیل کنید. تنوع کارت ها در این بازی بسیار زیاد است. پروژه های گوناگونی باید انجام شود تا 3 مولفه اکسیژن، اقیانوس، و دما به حد قابل قبولی برای زندگی انسان ها برسد.

Terraforming mars turmoil

توسعه دهنده ی این بازی به نام تِرمویل(Turmoil) پنجمین توسعه دهنده ی این بازیست که ابعاد سیاسی را به بازی می افزاید.

3. Maracaibo

 Marscaibo

Maracaibo جدیدترین بردگیم Alexander Pfister محسوب می شود که یک بازی استراتژیک بوده و برای 1 تا 4 بازیکن طراحی شده است. فضای بازی، کارائیب قرن هفدهم بوده و 4 دور 40 دقیقه ای طول می کشد. در این بازی، بازیکنان دریانوردانی هستند که با مدیریت کارت های خود، به تجارت کالا می پردازند.

2. Gloomhaven

gloomhaven

در این بازی، هر یک از بازیکنان دارای مهارت های خاصی بوده و برای سفر خود به این نقطه تاریک جهان دلایل خود را دارند.آن ها با همکاری یکدیگر تلاش می کنند تا سیاه چاله ترسناک را از بین ببرند و خرابه ها را پاکسازی کنند. در هر نوبت بازی، بازیکنان دو کارت را انتخاب می کنند که اعداد بالای کارت ها نشان می دهد، کدامیک را باید استفاده نمایند. همچنین هر کارت، دو توانایی به بازیکن می دهد که او می تواند از بین آن ها انتخاب کند. اما بازیکنان باید مراقب باشند تا کارت های خود را از دست ندهند و از بین بردن سیاه چاله زیاد طول نکشد.

Frosthaven بازی جدید از این طراح، Isaac Childres می باشد که قرار است سال آینده ی میلادی به بازار بیاید.

frosthaven

در این بازی، بازیکنان به نجات پایگاهی دور افتاده در یخ و سرما می پردازند. این بازی همچون بازی Gloomhaven دارای مکانیزم های نبرد و چالش هایی برای حل کردن است. این بازی یک ماجراجویی کامل شامل 16 شخصیت جدید، 3 رقابت جدید، بیش از 20 دشمن جدید و بیش از 100 عنصر تازه می باشد.

1. Tainted Grail: The Fall of Avalon

Tained Graill the fall of avalon

این بردگیم، یک بازی تکی یا مشارکتی برای حداکثر 4 بازیکن می باشد.جان سالم به در بردن از انواع بلایا از جمله بیماری، گرسنگی، آب و هوا و …بازی را بسیار جذاب کرده است. پشت هر یک از اِلِمان های بازی، داستان و رمز و رازی نهفته است که حتی برخی از آن ها بعد از چندین بار بازی کردن، آشکار می شوند. دیپلماسی قوی و تصمیم گیری های به جا راه پیروزی را هموار می کند.

این بازی با استقبال بسیار رو به رو شده و این ماه برای اولین بار در جمع 165 بردگیم برتر به مقام اول رسیده است.

مترجم: مریم قاسمیه

منبع: www.boardgamegeek.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا