چگونه پازل بسازیم؟

اگر که هم اکنون مشغول ساخت پازل هستید یا می‌خواهید بعد از مدت ها به سراغش بروید یا میخواهید بدانید که خبره ‌ها چگونه پازل‌ها را کامل میکنند، این مقاله می تواند به شما کمک کند. اما در کل فقط یک روش مشخصی برای کامل کردن پازل وجود ندارد که شما را یقینا از یک جعبه پازل به یک پازل ساخته شده برساند.

 

1. پیدا کردن یک فضای مناسب برای چیدن پازل

شما برای چیدن پازل به فضایی نیاز دارید که تا زمانی که تا پایان کل مراحل چیدمان به هیچ عنوان دچار تغییر نگردد و همچنین از نور مناسب برخوردار باشد. نکته ای که بسیار مهم اینکه فضای کافی برای تمام شده پازل موجود باشد.
 (تمامی پازل ها ابعاد پازل ساخته شده را رو جعبه نوشته اند.)

شما می توانید از تخته پازل (Jigboard) و یا پازل پد puzzlepad))  که وسیله بسیار مناسبی برای چیدن پازل میباشد استفاده کنید. در غیره این صورت میتوانید از یک میز متناسب با ابعاد پازل استفاده کنید.

2. لیست کردن و دسته بندی قطعات پازل

ابتدا تمامی قطعات را روی میز یا تخته پازل خالی کنید. مواظب باشید که قطعه ای گم نشود. من برای قطعه ها جعبه هایی رو در نظر گرفتم و به شما هم پیشنهاد میکنم که از جعبه استفاده کنید و قطعات پازل ها رو بر اساس رنگ و طرح های نزدیک به شکلی که روی قطعات پازل مشخص باشد توی این جعبه ها به دقت دسته بندی کنید.
این کار حدودا یک ساعت زمان میبرد و کار خسته کننده ای به نظر میرسد (که هست !!!!).

دسته بندی قطعات پازل

اما دلایل و مزایای این تقسیم بندی قطعات پازل :

  1. زمان کامل کردن پازل را به طرز باورنکردنی کاهش میدهد.
  2. پروسه حل پازل را بسیار آسانتر می کند و دیگر نیازی به برگرداندن قطعات پازل در طی حل پازل ندارید.
  3. اگر که آنها را در جعبه های جداگانه قرار داده باشید، میتوانید آنها را در زمان هایی که در منزل نیستید در جایی به دور از دسترس گربه یا سگ خانگی‌تان قرار دهید و از گم شدن قطعات پازل جلوگیری کنید.

 

3. حاشیه پازلتان را کامل کنید.

 

بعد از اینکه دسته بندی قطعات انجام دادید شما میتوانید قطعات لبه و محیط پازلتان را پیدا کنید. اگر که شکل پازلتان مستطیلی میباشد لبه های قطعاتی که مربوط به لبه پازل هستند دارای حداقل یک لبه کاملا صاف بوده و اگر که شکل پازلتان دایره ایست لبه قطعاتی که مربوط به لبه پازل هستند دارای یک برش قوس دار می باشد. معمولا از رنگ ها و طرح های الگو برای کامل کردن این مرحله استفاده کنید.

حاشیه پازل

بعد از چیده شدن لبه پازل شما کلی سره نخ برای ادامه ساخت قطعات پازل دارید.

 

4. سه یا چهار نقطه ساده از پازل (بر اساس رنگ یا الگو) را کامل کنید.

 

اکثر پازل ها شامل ترکیبی از نقاط مشخص و نقاط نامشخص میباشند. به عنوان مثال نقطه ای در کل پازل با یک رنگ خاص به نسبت کل پازل نقطه ای مشخص به حساب میاید و نقاطی که تیره می باشند و یا فضای مبهمی مانند آسمان آبی یا چمن های یک زمین می باشند جزء نقاط نامشخص به حساب میایند.
مثلا در عکس زیر این نقاط مشخص می توانند دیوارهای آجری صورتی رنگ سمت راست تصویر و یا سایه‌بان های بالا سمت چپ تصویر باشند.

الگوی پازل

 

5. بخش هایی از تصویر که کامل شد را در فریم پازل قرار دهید.
بعد از  اینکه توانستید بخش های مشخص و ساده ای از پازل را تکمیل کنید سعی کنید محل دقیق آنها را در پازل بیابید. برای متوجه تر شدن این بخش به تصاویر زیر دقت کنید :

پازل

تکمیل پازل

 

6. مراحل 4 و 5 را تا جایی که برایتان ممکن است با نقاط جدیدی از پازل تکرار کنید.

 

 7. سراغ چیدن نقاطی با رنگ ها و الگوهای سخت تر بروید.

به سراغ دسته بندی هایی که برای قطعات  انجام دادید بروید هم اکنون قطعات پازل های موجود دسته بندی ها به نسبت شروع به ساخت پازل کردید کمتر شده و میتوانید نقاط با بافت و الگوهای سخت را کامل کنید. در این مرحله مشخصا از روی پازلی که ساختید باید به دنبال قطعات پازل مشخصی در میان دسته بندی هایی که انجام دادید باشید.

 

8. به سراغ نواحی مبهم و یا تاریک بدون الگو و رنگ مشخص بروید.

چیدن نواحی تاریک

 

نوشته شده توسط Jigsaw Junkies

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا