نقد و بررسی بازی کوریدور

بی شک یکی از معروفترین و قدیمی ترین بردگیم هایی که تا کنون وارد ایران شده است بازی فکری کوریدور(Quoridor) است ،این بازی را می توان به راحتی فرا گرفت ولی ماهها لازم است که در آن استاد شوید ،این بازی جوایز متعددی را از جمله جایزه منسا در سال ۱۹۹۷ و بازی سال در آمریکا ،فرانسه ،کانادا و بلژیک را دریافت کرده است.

معرفی طراح: طراح این بازی  Mirko Marchesi می باشد که طراح بازیهایی مثل     Eclipse  ,   Q-Blast،          Blockade، می باشد که مسلما بازی کوریدور این طراح معروفترین و بهترین طراحی او می باشد ، این بازی در سال ۱۹۹۷ طراحی شده است و جالب است بدانید که کوریدور دو تا خواهر و برادر هم دارد که همین آقا آنها را طراحی کرده است ،     Blockade  که صفحه ایی ۱۴×۱۱ دارد و   Pinko Pallino  که صفحه ایی ۱۱×۱۱ دارد.    

 بازی Pinko Pallino

تم و روند داستانی و هدف بازی: ایده این بازی از بازیهای ماز گرفته شده است ،در بازی هر بازیکن یک مهره دارد و هدف رساندن این مهره به یکی از خانه های آخرین ردیف روبروی خود است.

مکانیزم بازی : بازی کوریدور مانند خیلی از بازی های دیگر آبسترکت شرکت ژیگامیک دارای مکانیزم حرکت شبکه‌ای(Grid Movement)

دسته بندی : بازی کوریدور جز بازیهای انتزاعی یا آبسترکت است ،رنک کلی این بازی ۹۴۷ است و رنک آن در بازیهای آبستره ۷۰ ،امتیاز این بازی از ۱۰ ،۶.۷ است و درجه سختی آن ،۱.۹۲ از ۵ است .

مشاهده امتیاز بازی در سایت بوردگیم گیک

قوانین و گیم پلی بازی کوریدور: در بازی ۲ نفره هر بازیکن ۱۰ دیوار یا فنس و در بازی ۴ نفره هر بازیکن ۵ دیوار دارد ،در هر نوبت بازی یا می توانیم حرکت کنیم (فقط یک خانه ،جلو ،عقب ،چپ یا راست ) یا از دیواره هایمان برای بستن راه حریف یا ایجاد راه برای خودمان استفاده کنیم ولی نمی توان تمام راهها را به سمت خودمان ببندیم.

دانلود راهنمای فارسی بازی کوریدور

این بازی دارای دو سایز کلاسیک و کوریدور مینی است که قوانین و محتوای آنها مشابه هستند و فقط سایز جعبه ها و قطعات متفاوتند.

quoridor game

تعداد بازیکنان : بازی فکری کوریدور را می توان ۲ نفره و ۴ نفره بازی کرد ولی بهترین تعداد نفرات برای این بازی ۲ نفره است.

قشر و سنین مناسب بازی : این بازی برای ۸ سال به بالا مناسب است و با توجه به استراتژیک بودن بازی و اینکه استاد شدن در آن کار راحتی نیست برای تمامی سنین توصیه شده است.

اگر خیلی حوصله فکر کردن ندارید و دنبال بازیهای دورهمی هستید ،کوریدور انتخاب خوبی نیست ولی اگر حوصله شطرنج را ندارید و دنبال یک بازی سبک تر و شادتر هستید کوریدور انتخاب خوبی خواهد بود.

مدت زمان بازی: حداکثر ۱۵ دقیقه برای یک دست بازی.

کیفیت قطعات و طراحی تصویر بازی: این بازی توسط شرکت فرانسوی ژیگامیک (Gigamicمنتشر شده است و دارای قطعات چوبی بسیار عالی می باشد ،بسته بندی جدید این بازی بسیار جذاب تر شده است .

کیفیت قطعات بازی کوریدور

به تازگی مدل دو لوکس این بازی هم تولید شده که دارای قطعات چوبی خاص تر است .

 کوریدور لوکس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا