مختصری درباره برندهای تازه وارد به ذهن زیبا

ذهن زیبا به تازگی با چند شرکت مطرح در حوزه «بردگیم» ،«پازل» و «بازی فکری» شروع به همکاری کرده است ،که در این مقاله مختصری از هر یک خواهید دانست.

Board Game Mayfair

می فیر  (Mayfair Games)

این شرکت آمریکایی-آلمانی،در سال 1981در شیکاگو تاسیس شده است،در سال 1991 امتیاز پخش ورژن انگلیسی با زی معروف و پرفروش برد گیم دنیا به نام «کاتان» را دریافت کرد.و این بازی را به اوج خود رساند تا جاییکه در سال 2013 بیش از 750000از این بازی توسط “میفر” به فروش رسید ،در سال 2016 حق پخش بازی” کاتان “به شرکت” آزمودی” داده شد.

شرکت میفر همکاری نزدیکی نیز با شرکت لوک آوت اشپیله نیز دارد که بازیهای ورژن انگلیسی این شرکت را نیز پخش میکند.

از معروفترین بازیهای این شرکت میتوان به بردگیم زیر اشاره نمود:

Caverna, Agricol, Steam, Colonists, Saboteur, No thanks, Grand Hotel Austria ,Isle of Skye ,Patch Work, ,Lord of Vegas

کمتر گیمری در سراسر جهان وجود دارد که یکی از این بردگیم ها را در قفسه بازیهای خود نداشته باشد  ،تمام این بازیها جز عناوین برتر بردگیم یا بازیهای کارتی در دنیا هستند.

که به تازگی “ذهن زیبا” تعدادی از این بازی ها را وارد کشور کرده است و امید است به زودی مجموعه ایی کامل تر و جذاب تر را برای مخاطبین این بردگیم های حرفه ایی فراهم کنیم.

بازی فکری اشمیتز

اشمیتز

این شرکت آلمانی در سال 1907 یعنی حدود 110 سال پیش در شهر مونیخ، توسط آقای «اشمیتز» تاسیس شده است ،این شرکت جز اولین شرکتهایی بوده که بازی قدیمی و پر طرفدار “منچ” را تولید کرده است ،سالها این شرکت بصورت فامیلی اداره میشده ولی اکنون دیگر خانواده “اشمیتز” در آن شرکت فعال نیستند ولی کماکان اسم و لوگو شرکت تغییر نکرده است،

این برند از بزرگترین و متنوع ترین برندهای اروپایی است .تنوع محصولات این شرکت علاوه بر انواع بازیهای فکری عمومی مثل شطرنج،دومینو،رامی،منچ،تخته،…تولید بازیهای فکری خاص برای کودکان و همچنین تولید پازلهایی با کیفیتی بی نظیر و تنوعی کم نظیر ،عروسک های پولیشی،لوازم التحریر،.. می باشد.

درای مجیر

همچنین این شرکت ،محصولات بی نظیر شرکت آلمانی «درای مجیر» را هم پخش میکند این شرکت تخصصی کم نظیر در تولید بازهای فکری جالب برای کودکان و خردسالان دارد،ساخت بازی برای رده سنی زیر 6 سال کاری پر اهمیت و با دقت است زیرا هم نیاز به بار آموزشی دارد و هم باید بسیار جذاب باشد تا کودکان از آن خسته نشوند ، برند «درای مجیر» یا “3 جادوگر” به خوبی این کار را بلد است ،این شرکت چند بازی کارتی هم برای بزرگسالان دارد که آنها هم بسیار جذاب هستند.

تنوع بازیهای فکری مخصوص کودکان این شرکت حدود 20 عنوان است ولی جالب است بدانید که 6 بازی آن جز 100 بازی برتر کودکان شده است که مقاله ایی با این عنوان در سایت وجود دارد.

برترین بازی این شرکت ، بازی فکری است که هم اکنون در ایران نیز موجود است و رنک چهارم بازیهای فکری کودکان را داردThe Magic Labyrinth

شرکت” اشمیتز” همینطور برد گیم های شرکت آلمانی “هانس” را هم پخش میکند که داری رنک بالایی هستند ،البته این برد گیم ها ورژن آلمانی این بردگیم ها است ولی بخاطر جذابیت و معروفیت این بازیها” ذهن زیبا” ترجیح داده است که این بازی ها را هم در سبد خود به علاقمندان ارایه نماید.از معرفترین این عناوین میتوان به بردگیم های زیر اشاره کرد:

Stone Age  ,Marco polo ,Russian Railroads ,Carcassonne.

در مقاله بعدی به معرفی برندهای دیگری که به مجموعه ذهن زیبا اضافه خواهد شد خواهیم پرداخت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا